شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#واقعیت#کشتی

تبلیغات منفی علیه ایران واقعیت ندارد/حق کشتی ایران داشتن کرسی در اتحادیه جهانی است

تبلیغات منفی علیه ایران واقعیت ندارد/حق کشتی ایران داشتن کرسی در اتحادیه جهانی است

تهران- ایرنا- «پیتر باچا» عضو مجارستانی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به اینکه تبلیغات منفی که علیه ایران واقعیت ندارد، تصریح کرد: ایران جایگاه بزرگی در کشتی دنیا دارد و می‌تواند در اتحادیه جهانی کرسی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، پیتر باچا عضو مجارستانی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی درباره سفرش به ایران اظهار داشت: مذاکرات خوبی با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران داشتم و قرار شد که از تجربیات ایران استفاده کنیم. در صحبت‌هایی که داشتیم اردوی مشترک تیم‌های ملی ایران در مجارستان مورد بحث قرار گرفت و همچنین مقرر شد تا سایر کشورهای اروپایی با رایزنی‌هایی که صورت می گیرد، با توجه به امکاناتی پیشرفته‌ای که وجود دارد، کمپ‌های تمرینی‌ خود را در ایران برگزار کنند.

وی همچنین درباره تلاش‌های ایران برای عضویت در هیات رئیسه اتحادیه جهانی هم اظهار داشت: ایران با توجه به جایگاه بزرگی که در کشتی دنیا دارد، می‌تواند در اتحادیه جهانی کرسی داشته باشد و در این زمینه امیدوارم با رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد، این امر محقق شود و در این زمینه تا جایی که امکان داشته باشد، در کنار ایران خواهم بود.

باچا که همراه تیم کشتی فرنگی نوجوانان مجارستان برای شرکت در تورنمنت بین‌المللی سرخس به ایران آمده بود، درباره بازدید از خانه کشتی و کمپ تیم‌های ملی، تصریح کرد: امکانات کشتی ایران عالی است و چنین امکاناتی را تا به حال در جای دیگری ندیده بودم. سالن بدنسازی، تجهیزات تمرینی و امکانات کاملی که برای تغذیه کشتی‌گیران در نظر گرفته شده بود، در حد عالی بود. علاقمند بودیم که نمایندگان کشورمان دو تا سه هفته در این کمپ اردو بزنند.

باچا افزود: ایران دریایی از کشتی‌گیران خوب است که در سطح بالا و با کیفیتی مبارزه می‌کنند؛ حضور کشتی‌گیران نوجوان مجارستانی این فرصت را در اختیارشان گذاشت که بتوانند با نفرات بهتر و بالاتری از نظر فنی نسبت به خودشان کشتی بگیرند و تمرین کنند و این مسئله می‌تواند به بهتر شدن کشتی‌هایی که می‌گیرند، کمک کند.

وی همچنین به میزبانی سرخس در تورنمنت بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان اشاره کرد و گفت: میزبانی سرخس خیلی خوب بود و تماشاگرانی که در سالن بودند، واقعا پر شور بودند و این هیجان مبارزها را بالا برده بود. اینکه فدراسیون کشتی ایران تصمیم گرفته که مسابقات بین‌المللی را در خارج از تهران و در شهرهای دور از پایتخت برگزار کند، تصمیم خوبی است.

عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی با تشکر از مهمان نوازی ایرانی‌ها، تاکید کرد: پذیرایی ایرانی‌ها فوق‌العاده بود و آنها مردمی مهمان‌نواز و خوش برخوردی بودند که از ما به گرمی استقبال کردند. تنها نکته منفی رانندگی در خیابان‌ها بود که کار را سخت می‌کرد.

باچا افزود: در بازگشت به مجارستان، در مصاحبه با رسانه‌ها حتما از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها صحبت خواهم کرد و خواهم گفت که تبلیغات منفی که علیه کشورتان می‌شود، واقعیت ندارد و دروغ است.