شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مقامات#آتش#امنیت ملی

آزمایشگاه آخرالزمان در محاصره آتش | مقامات آماده تخلیه هستند

آتش‌سوزی مهیب در چند کیلومتری شهر «لس آلاموس» در نیومکزیکو و آزمایشگاه امنیت ملی ایالات متحده، جایی که ارزیابی تهدیدات آخرالزمانی یک تخصص به‌حساب می‌آید، نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده است.

مهار آتش

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزش بادهای خفیف روز جمعه باعث شد تا شدیدترین حمله هوایی این هفته به شعله‌های آتش در غرب سانتافه و همچنین بزرگ‌ترین آتش‌سوزی جنگلی ایالات متحده در شرق تائوس انجام شود.

در جنوب کالیفرنیا، جایی که آتش‌سوزی دست‌کم ۲۰ خانه در جنوب لس‌آنجلس ویران کرده است، مقامات اورژانس منطقه تخلیه اجباری را از ۹۰۰ اقامتگاه به ۱۳۱ کاهش دادند.

شعله‌های آتش به طور پیوسته به سمت آزمایشگاه ملی «لس آلاموس» کشیده می‌شود و آن را آماده‌ برای تخلیه احتمالی کرده است.

این آزمایشگاه از تلاش‌های جنگ جهانی دوم برای طراحی سلاح‌های هسته‌ای در «لس آلاموس» تحت پروژه منهتن پدیدار شد. اکنون مجموعه‌ای از کارها و تحقیقات امنیت ملی در زمینه‌های مختلف انرژی‌های تجدیدپذیر، همجوشی هسته‌ای، اکتشافات فضایی، ابررایانه‌ها و تلاش‌هایی برای محدود کردن تهدیدات جهانی از بیماری تا حملات سایبری در آن انجام می‌شود. این آزمایشگاه یکی از دو سایت ایالات متحده برای تولید هسته‌های پلوتونیوم به منظور استفاده در سلاح‌های هسته‌ای است.

با نزدیک به هزار آتش‌نشان در حال مبارزه با آتش‌سوزی، مقامات آزمایشگاهی می‌گویند که زیرساخت‌های حیاتی به خوبی در برابر آتش محافظت می‌شود. با این حال، احتمال تخلیه در نظر گرفته شده است.