شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اینستاگرام

کلاهبرداری با فریب ازدواج در اینستاگرام

کلاهبرداری با فریب ازدواج در اینستاگرام

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری زنی که با وعده ازدواج از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام کلاهبرداری می‌کرد در عملیات مأموران پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ غلامرضا براتی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

او می گوید: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با زنی آشنا شده که با وعده ازدواج از او درخواست پول کرد و وی هم مبلغ ۴۲ میلیون ریال به حسابش واریز می‌کند، اما پس از واریز وجه فرد مذکور دیگر پاسخ تماس هایش نداده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: مأموران پلیس فتا با رصد هوشمندانه خود و جستجوهای تخصصی در فضای مجازی سرانجام این زن کلاهبردار را شناسائی و با دستور مرجع قضائی نست به دستگیری وی اقدام کردند.

به گفته سرهنگ براتی، یکی از ترفندهای کلاهبرداری اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنن و با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را به دست آورده و با تهدید از طعمه‌های خود اخاذی می‌کنند. پس به راحتی به افراد غریبه اعتماد نکرده و در ورود به این فضا بی مهابا عمل نکنید و در گفتگوهای اینترنتی با افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید ارتباط برقرار نکنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران