شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#تجهیزات

گروه جی-۷: کمک نظامی به اوکراین افزایش می‌یابد

گروه جی-7: فشار بر روسیه و کمک نظامی به اوکراین افزایش می‌یابد

دیپلمات‌های کشورهای گروه «جی-۷» از تداوم فشار اقتصادی و سیاسی بر روسیه و ارسال سلاح و تجهیزات مختلف نظامی به اوکراین خبر دادند.

به گزارش مشرق، دیپلمات‌های کشورهای گروه «جی-۷» غروب شنبه به وقت تهران از تداوم فشار اقتصادی و سیاسی بر روسیه و تامین تسلیحات به اوکراین خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «پرس تی وی»، وزرای خارجه کشورهای جی-۷، انگلیس، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده و اتحادیه اروپا از روز پنجشنبه در شمال آلمان برای یک نشست سه روزه گرد هم آمدند. وزرای خارجه اوکراین و مولداوی نیز در این نشست حضور داشتند.

در نشست خبری پایانی روز شنبه، دیپلمات‌های کشورهای یاد شده در بیانیه‌ای مشترک گفتند که تا زمانی که لازم باشد به کمک‌های نظامی و دفاعی خود  به اوکراین ادامه خواهند داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما تلاش‌های خود را برای کاهش و پایان دادن به اتکا به منابع انرژی روسیه و در سریع‌ترین زمان ممکن، با تکیه بر تعهدات گروه ۷ برای حذف تدریجی یا ممنوعیت واردات زغال‌سنگ و نفت روسیه، تسریع خواهیم کرد.

این دیپلمات‌ها همچنین گفتند که تحریم‌های بیشتری را علیه نخبگان روسیه از جمله بازیگران اقتصادی، نهادهای دولت مرکزی و ارتش اضافه خواهند کرد.

ایالات متحده و متحدانش حمایت نظامی خود را از اوکراین افزایش داده و مجموعه‌ای از تسلیحات پیشرفته را برای جلوگیری از پیشرفت سریع روسیه ارسال کرده اند. از شروع نبرد روسیه با اوکراین تحریم‌های بی‌سابقه‌ای از سوی ایالات متحده و متحدان اروپایی علیه این کشور اعمال شده است.

پوتین بارها هشدار داده که چنین جریان تسلیحاتی به کی‌یف، عملیات روسیه را طولانی خواهد کرد.

از سویی دیگر،  وزیر خزانه‌داری آمریکا به تازگی اعتراف کرد ممنوعیت کامل واردات نفت و گاز روسیه از سوی اتحادیه اروپا، پیامدهای اقتصادی ناخواسته برای آمریکا و هم پیمانان غربی‌اش و تاثیر منفی کمی بر روسیه خواهد داشت.

«جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا  گفت، ممنوعیت کامل واردات نفت و گاز روسیه از سوی اتحادیه اروپا، پیامدهای اقتصادی ناخواسته برای آمریکا و هم پیمانان غربی‌اش خواهد داشت.

وی افزود: «چنین ممنوعیتی می‌تواند آسیب بیشتری به کالاها بزند.»

یلن تصریح کرد، اروپا باید وابستگی خود به نفت و گاز روسیه را کاهش دهد، «اما ما باید زمانی که در مورد ممنوعیت کامل واردات نفت از سوی اتحادیه اروپا صحبت می‌کنیم، مراقب باشیم.»

منبع: فارس