شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#گوگل

ویژگی جدید گوگل ترسلیت که می‌تواند دردسرساز باشد

ویژگی جدید گوگل ترسلیت که می‌تواند دردسرساز باشد

ویژگی جدید گوگل ترسلیت که می‌تواند دردسرساز باشد
ویژگی جدید گوگل ترنسلیت سابقه جستجوی شما را در فضای ابری ذخیره می‌کند و آن را از طریق حساب گوگل شما، در همه دستگاه هایتان همگام می‌کند.

به گزارش ثریا گوگل ترنسلیت اخیرا قابلیت جدیدی به امکانات خود اضافه کرده است. این ویژگی سابقه جستجوی شما را در فضای ابری ذخیره می‌کند و آن را از طریق حساب گوگل شما، در همه دستگاه هایتان همگام می‌کند. به این ترتیب می‌توانید به جستجو‌های قبلی خود در تلفن، تبلت و رایانه تان دسترسی داشته باشید. اکنون در حالی که مقاله بعدی اسپانیایی خود را در خانه روی رایانه تان می‌نویسید، می‌توانید به سرعت هر کلمه‌ای را که قبلاً در آیفون خود ترجمه کرده اید، جستجو کنید.

برای مرور می‌توانید به بخش History مراجعه کنید. یک برگه Favorites نیز در گوگل ترنسلیت وجود دارد که به شما امکان صرفه جویی در زمان را می‌دهد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به سرعت به کلمات یا حتی کل عباراتی که اغلب به آن‌ها نیاز دارید، دسترسی پیدا کنید.

برای اضافه کردن یک ترجمه خاص در بخش Favorites باید روی نماد ستاره در کنار آن ضربه بزنید. برای دسترسی به لیست Favorites خود، به دنبال نمادی به همان شکل در گوشه سمت چپ بالای برنامه بگردید. هنگامی که برای اولین بار برنامه گوگل ترنسلیت را باز می‌کنید، پیامی را مشاهده می‌کنید که از شما می‌خواهد حسابی را انتخاب کنید که برنامه تاریخچه ترجمه شما را در آن ذخیره کند. این قابلیت به طور خودکار تاریخچه ترجمه شما را ذخیره می‌کند و تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد حساب گوگل خود شوید.

در صورتی که تمایل ندارید این اپلیکیشن ترجمه‌های شما را در فضای ابری ذخیره کند، می‌توانید گزینه «Use Translate without an account» را انتخاب کنید و یا از حساب گوگل خود خارج شوید. توجه داشته باشید که حتی اگر به برنامه گوگل ترنسلیت وارد نشده باشید، باز هم سابقه جستجو‌های شما را به صورت محلی در دستگاهتان ذخیره می‌کند.

نحوه حذف تاریخچه گوگل ترنسلیت
برای حذف تاریخچه گوگل ترنسلیت، ابتدا وارد settings اپلیکیشن شده و روی دکمه Manage activity ضربه بزنید. با انتخاب این گزینه تاریخچه گوگل ترنسلیت به شما نشان داده خواهد شد. در این قسمت می‌توانید تاریخچه ذخیره‌شده را از امروز، یک محدوده سفارشی زمانی یا از همه زمان‌ها حذف کنید. اگر می‌خواهید این سرویس به طور خودکار فعالیت شما را حذف کند، می‌توانید یک فاصله زمانی خودکار تنظیم کنید.

در صورتی که وارد حساب گوگل خود نشده اید، اما می‌خواهید تاریخچه ذخیره‌شده را حذف کنید، کافی است به بخش History گوگل ترنسلیت رفته و روی سه نقطه واقع در سمت راست بالا ضربه بزنید و "Clear all" را انتخاب کنید.

علت کار نکردن تاریخچه گوگل ترنسلیت
برای فعال کردن این ویژگی باید تنظیمات Web & App Activity را در صفحه تنظیمات پروفایل خود فعال کنید. برای این کار حساب گوگل خود را باز کرده و در بخش Data & privacy، گزینه History settings را انتخاب کنید و فعال بودن ویژگی Web & App Activity را بررسی نمایید.

منبع: فرارو