شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#دولت#یارانه

صدور دامدارکارت با سقف اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی برای حمایت از تولید

صدور دامدارکارت با سقف اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی برای حمایت از تولید

تهران - ایرنا - مدیرعامل بانک کشاورزی از صدور دامدارکارت با سقف اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی همسو با برنامه های دولت در طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها برای حمایت از صنعت دام و طیور کشور خبر داد.

« مهدی رضایی» روز شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به فعالیت بانک کشاورزی در روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه ( ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه) به منظور تهیه و صدور دامدارکارت افزود: براساس دستور وزیر جهاد کشاورزی از  پنجشنبه عصر فعالیت شعب این بانک برای پذیرش مشتری و تکمیل مدارک جهت صدور دامدار کارت شروع شد و در روز جمعه مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفت.
مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: این بانک همسو با سیاست های  دولت و وزارت جهاد کشاورزی در جهت  طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها با صدور دامدارکارت برای تامین سرمایه درگردش واحدهای مرغداری و دامداری اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه اعتبار درنظرگرفته شده ازسوی بانک مرکزی دراین طرح،بالغ بر ۲۶۳ هزار میلیارد ریال است اظهارداشت: دامدار کارت با سقف اعتبار ۲ میلیارد ریال (۲۰۰ میلیون تومان) و با نرخ  ۱۱ درصد براساس فهرست اعلامی جهاد کشاورزی استان ها با اخذ خط اعتباری از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر خواهد شد.
رضایی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی با بانک  مرکزی جمهوری اسلامی ایران صدور دامدار کارت را به عنوان یک تسهیلات ویژه و سرمایه در گردش برای تامین نهاده های  مورد نیاز، مواد اولیه و ابزار آلات و تجهیزات تولید در نظر گرفته است و با سهولت بیشتری در اختیار متقاضیان قرارخواهد گرفت.
مدیرعامل بانک کشاورزی افزود: در صورت مراجعه دامداران به شعب بانک کشاورزی  در سراسر کشور با تکمیل فرم پذیرش و تکمیل مدارک  در کوتاه ترین زمان ممکن دامدار کارت صادر و دراختیار تولیدکنندگان این بخش قرار می گیرد.
وی یادرآورشد: سال گذشته ۳۳ هزارو ۲۵۵ فقره دامدار کارت تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۱ درصد صادر شد و کل اعتبار این بخش بالغ بر۲۰۰۰ میلیارد تومان (۲۰هزار میلیارد ریال) بوده است که تا پیش از صدور کارت های جدید مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال به دامداران پرداخت شده است.