شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بشار اسد#سوریه#رئیس جمهور

پیام تبریک بشار اسد و ولادیمیر پوتین به «محمد بن زائد»

پیام تبریک بشار اسد و ولادیمیر پوتین به «محمد بن زائد»

رئیس جمهور سوریه در پیامی انتخاب «محمد بن زائد آل نهیان» را به عنوان رئیس جدید امارات متحده عربی به او تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پیامی انتخاب «محمد بن زائد آل نهیان» را به عنوان رئیس جدید امارات متحده عربی به او تبریک گفت.

در پیام تبریک بشار اسد خطاب به محمد بن زائد آمده است: من به شما برای جلب اعتماد شورای عالی فدرال و انتخاب با اکثریت آرا به عنوان رئیس امارات متحده عربی تبریک می گویم و امیدوارم موفقیت و پیروزی همیشه متحد شما برای تکمیل نهضتی باشد که توسط مرحوم شیخ زائد بن سلطان آل نهیان پایه گذاری شده است.

بشار اسد در ادامه این پیام افزود: شما در طول سال‌های گذشته نقش رهبری را در رساندن امارات متحده عربی به جایگاه پیشگام در منطقه و جهان در زمینه‌های توسعه اقتصادی و علمی داشته و توانسته‌اید از این جایگاه برای ایجاد روابط راهبردی قوی با کشورهای جهان به منظور دستیابی به منافع امارات و به طور کلی منطقه عربی استفاده کنید.

در پایان پیام رئیس جمهور سوریه تأکید شد: ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با شما برای تقویت روابط بین سوریه و امارات متحده عربی و تقویت مشارکت‌ها در همه زمینه‌ها بر اساس روابط و منافع مشترک دو ملت برادر سوریه و امارات هستیم.

اسپوتنیک نیز به نقل از کاخ کرملین گزارش داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انتخاب محمد بن زائد آل نهیان به عنوان رئیس امارات متحده عربی را به او تبریک گفت.

گفتنی است خلیفه بن زائد آل نهیان رئیس دولت امارات متحده عربی روز گذشته (جمعه) درگذشت و رسانه‌های اماراتی امروز شنبه از انتخاب رسمی ولیعهد و برادر او یعنی محمد بن زائد به عنوان جانشینش خبر دادند.