شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تیم ملی#امریکا

تحلیل تیم ملی ؛ ایران امریکا را می تواند شکست دهد ؟

تحلیل تیم ملی ؛ ایران امریکا را می تواند شکست دهد ؟

صدآنلاین : کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که تمرکز تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید روی شکست دادن آمریکا باشد تا بتوانیم شانس صعود داشته باشیم.

به گزارش صدآنلاین جلال چراغپور در مورد دیدار دوستانه تیم ملی مقابل کانادا اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن سبک بازی این تیم با آمریکا، کانادا می‌تواند حریف تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی باشد اما باید دید آیا آنها با تیم اصلی که می‌خواهند در جام جهانی باشند مقابل ما قرار می‌گیرند یا خیر. با توجه به روابط ورزشی و سیاسی دو کشور آمریکا و کانادا، آیا کمکی به فوتبال ایران می‌کنند که بتوانیم در جام جهانی مقابل آمریکا به خوبی قد علم کنیم؟ اصلاً بازی با ایران برای کانادا چه سودی دارد و چرا می‌خواهند با ما بازی کنند؟ باید دید بازی با ایران چه منفعتی برای کانادا دارد.

*واقعیتی را باید قبول کنیم که اکنون لژیونرهای ما در استایل‌های مختلف در باشگاه‌های خود بازی می‌کنند. جمع کردن این استایل‌های مختلف در تیم ملی و هماهنگی آنها با سبکی که در تیم ملی ثابت است، کار راحتی نیست و به همین دلیل باید دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم و اگر می‌خواهیم فقط در تمرین سبک بازی‌های تیم ملی را به هم نزدیک کنیم حداقل دو ماه تمرین در کنار هم نیاز است. به این دقت کنید که طارمی، آزمون، جهانبخش، قلی‌زاده و خیلی دیگر از نفرات‌مان اکنون کنار بازیکنان دیگر و با تاکتیک‌های مختلف و دستورهای سرمربیان مختلف کار می‌کنند. پس باید طبق این شرایط دنبال بازی تدارکاتی باشیم و جهت بازی‌های دوستانه را مشخص کنیم.

*باید بدانیم دنبال چه بازی هستیم که تیم مورد نظر بتواند نیازهای ما در دیدار با انگلیس و آمریکا و آن تیم چهارمی که قرار است به این گروه اضافه شود را برطرف کند. با توجه به این شرایط آیا ۴ بازی تدارکاتی برای ما کافی است یا باید بیشتر باشد؟ آیا واقعاً نیازمند این هستیم که تمام مسابقات تدارکاتی را با توجه به حریفانی که قرار است در قطر با آنها روبه‌رو شویم تنظیم کنیم؟