شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مترو تهران#جدید#حوزه#منابع

مترو تهران "نونوار" می‌شود! + موشن‌گرافی

مترو تهران "نونوار" می‌شود! + موشن‌گرافی

متروی تهران ۱۵۰۰ دستگاه واگن دارد در حالیکه حداقل به ۳۰۰۰ واگن نیاز دارد! اما در مدت کوتاه استقرار تیم جدید مدیریت شهری تهران، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه توسعه، تجهیز و تزریق منابع مالی جدید برای مترو تهران رخ داده و قرار است مترو تهران "نونوار" شود!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حدود 200 روز است که "علیرضا زاکانی" سکان اداره شهر تهران را عهده دار شده است؛ مدت کوتاهی که تاحدی حس پویایی در شهر بعد از 4 سال دوباره دیده می‌شود و مردم شاهد تغییرات و رونق حوزه‌های مختلف هستند.

یکی از حوزه های حائز اهمیت در مدیریت شهری، حمل و نقل عمومی است که متأسفانه در 4 سال گذشته نه تنها پیشرفت چشمگیری نداشته بلکه در مواردی با پسرفت هم مواجه بود اما در ماه‌های اخیر تغییرات امیدبخشی در حوزه مترو تهران رخ داده است؛ به عنوان مثال در شبکه مترو که از آن به عنوان ستون فقرات حمل و نقل عمومی یاد می‌شود، برای توسعه ایستگاه‌ها، تأمین واگن و تأمین قطعات مورد نیاز گام‌های موثری برداشته شده است.

در حال حاضر متروی تهران 1500 دستگاه واگن دارد که متأسفانه تعداد قابل توجهی از آنها فرسوده و نیازمند اورهال است این در حالی است که مترو تهران حداقل به 3000 واگن نیاز دارد!

تأمین واگن جدید با تعامل دولت و شهرداری تهران حل و فصل شد و کارهای پرداخت 650 واگن وارداتی در حال انجام است و مجوز خرید 105 واگن دیگر نیز اخذ شده است.

انبارهای قطعات مترو نیز طی 4 سال گذشته خالی شد! اما در این ایام 800 میلیارد تومان برای واردات قطعات جدید هزینه شده است. بر این اساس قرارداد خرید قطعات و تجهیزات با توجه‌ به نیازهای متروی تهران و رفع خالی بودن انبارها که به این دوره مدیریتی منتقل شده بود، به دستور شهردار تهران و حمایت شورای اسلامی شهر تهران منعقد شد.

در حال حاضر این قرارداد، منعقد و اجرایی شده و مراحل ثبت سفارش در حال طی شدن است؛ قطعات به‌ مرور زمان بر اساس نوع قطعه و زمان مورد نیاز برای ساخت و خرید، تأمین می‌شوند که این موضوع منجر به اورهال و نوسازی ناوگان خواهد شد.  

در مدت کوتاه استقرار تیم جدید مدیریت شهری تهران همچنین سه ایستگاه توحید، بوستان گفت‌وگو و شهید رضایی نیز به بهره‌برداری رسید و ایستگاه متروی شهدای 17 شهریور نیز با حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی به مرحله بهره‌برداری نزدیک است و در خرداد ماه افتتاح خواهد شد تا گام دیگری در راستای توسعه مترو و خدمات به رسانی به شهروندان برداشته شود:

مترو (قطار شهری) , متروی تهران , شهرداری تهران , علیرضا زاکانی , این روزها شهرداری تهران با اکران پویش فرهنگی «برای مردم» گزارش کوتاهی از عملکرد خود را روی تمامی سازه‌های تبلیغات فرهنگی شهر در حوزه های حمل و نقل عمومی، فنی و عمرانی، فرهنگی و خدمات شهری با روایت آماری از آنچه طی 200 روز گذشته رخ داده، در معرض دید شهروندان قرار داده است.

"مترو" موضوع محوری سومین جلسه قرارگاه حمل و نقل عمومی تهران

ایستگاه متروی 17 شهریور در آستانه بهره‌برداری

انتهای پیام/