شهر خبر

پرونده شهادت «شیرین ابو عاقله»/ ۸

صهیونیست‌ها به پیکر «ابو عاقله» هم رحم نکردند/ خوی توحش صهیونیسم

صهیونیست‌ها به پیکر «ابو عاقله» هم رحم نکردند/ خوی توحش صهیونیسم

شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی الجزیره و حمله به مراسم تشییع پیکر وی بار دیگر مساله جنایات رژیم صهیونیستی را به صدر مسائل رسانه‌های بین المللی و منطقه‌ای تبدیل کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل-محمدعلی تخت رونده: مراسم تشییع جنازه «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی که روز گذشته در قدس اشغالی برگزار شد، به صحنه دیگری برای نمایش خوی وحشیگری رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

نظامیان صهیونیست روز جمعه چندین بار به تشییع کنندگان در این مراسم حمله‌ور شده و آنها را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند. هدف صهیونیست‌ها از این اقدام، ممانعت از برگزاری این مراسم بود که در نهایت با ایستادگی فلسطینی‌ها محقق نشد.

اما در ارتباط با این مراسم تشییع و اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی ذکر چند نکته لازم است:

۱. شهادت خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله مستقیم نظامیان صهیونیست بار دیگر موضوع جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را در بین موضوعات مهم در صدر رسانه‌های بین المللی قرار داد. در واقع با وجود اینکه شهادت این خبرنگار فلسطینی ضایعه‌ای دردناک برای خانواده وی، ملت فلسطین، اصحاب رسانه و همه وجدان‌های بیدار در سطح جهان محسوب می‌شود اما به واقع می‌توان گفت که شیرین ابوعاقله با شهادتش رسالت خبری خود را به کامل‌ترین وجه ممکن به انجام رساند. وی که با هدف پوشش تجاوزات رژیم صهیونیستی بدون هراس از خطر مرگ، به شهر جنین رفته بود، با شهادتش مظلومیت ملت فلسطین و خوی وحشیگری صهیونیست‌ها را به کل جهان مخابره کرد و آن را به موضوع تیتر یک رسانه‌های بین‌المللی تبدیل کرد.

۲. مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره روز گذشته صحنه‌ای را در فلسطین اشغالی رقم زد که رژیم صهیونیستی همواره در دهه‌های اخیر از آن هراس شدیدی داشته است. «وحدت» در صحنه فلسطین میان جریان‌های مردمی، سیاسی و مقاومت همواره لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته است. روز گذشته فلسطین صحنه یکپارچه فریاد هماهنگ مسیحیان و مسلمانان علیه جنایات اشغالگران صهیونیست بود، مسأله‌ای که سران تل‌آویو از رقم خوردن آن بسیار هراس دارند.

۳. نکته مهم دیگر در جریان تحولات اخیر فلسطین واکنش‌های گسترده محافل غربی از آمریکا گرفته تا اروپا علیه خوی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بود. ترور خونسردانه خبرنگار فلسطینی از ابتدا با مواضعی هرچند ظاهری از سوی غربی‌ها مواجه شد، اما حمله به مراسم تشییع پیکر این خبرنگار مسأله‌ای بود که واکنش‌های بسیار بیشتری در پی داشت. در شرایط عادی اگر شما اقدامی در راستای منافع خود کرده باشید، نباید به انتقاد از آن بپردازید اما درباره رژیم صهیونیستی این مساله صدق نمی‌کند و غربی‌ها که عاملان موجودیت جعلی این رژیم هستند از اقدامات مخلوق خود - ولو به صورت ظاهری - به ستوه آمده‌اند.

در مجموع می‌توان گفت ارتکاب این جنایت از سوی نظامیان صهیونیست بار دیگر نشان داد که رژیم صهیونیستی خود با دستان خود در حال فراهم کردن موجبات فروپاشی خود است. رژیمی اشغالگر بر اساس موازین بین‌المللی که به هیچ یک از قوانین بشری در تعامل با فلسطینی‌ها پایبند نیست و به سرباری برای عاملان وجودی‌اش یعنی اروپا و آمریکا تبدیل شده است.