شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب مخاطب تشنه به مطالعه را سیراب می‌کند

نمایشگاه کتاب مخاطب تشنه به مطالعه را سیراب می‌کند

حسن پور بیگلری معتقد است: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب بسیار خوب بود این را می‌توان از شلوغی راهروهای منتهی به غرفه‌ی ناشران فهمید. نمایشگاه کتاب، مخاطب تشنه به مطالعه را سیراب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در دیدار با یاسر احمدوند رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: بعد از دوسال تعطیلی امسال شاهد برپایی باشکوه و موفق نمایشگاه حضوری کتاب هستیم، نمایشگاهی که برپایی آن دل بیقرار مردم را آرام کرد.

وی از شرکت ناشران مختلف در نمایشگاه حضوری کتاب تشکر و قدردانی کرد و در ادامه افزود: در بازدید از بخش‌‌های مختلف نمایشگاه کتاب با ناشران هم کلام شدم و آنان از ضرر و زیان‌‌هایی که از برگزار نشدن نمایشگاه حضوری کتاب در دوران کرونا متحمل شدند، سخن گفتند جای تقدیر و تشکر دارد که ناشران در شرایط بد اقتصادی همچنان پای کار ماندند و کتاب تولید کردند.

رییس فراکسیون اصناف و اشتغال کشور درباره نمایشگاه کتاب سی‌وسوم تصریح کرد: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب بسیار خوب بود، این را می‌توان از شلوغی راهروهای منتهی به غرفه‌ی ناشران فهمید. نمایشگاه کتاب، مخاطب تشنه به مطالعه را سیراب می‌کند.

حسن پوربیگلری بر شناخت نیازهای جوانان در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تاکید و خاطرنشان کرد: اگر یک ناشر بداند که یک جوان بیشتر به چه موضوعاتی علاقمند است بر اساس ذائقه‌یابی می‌تواند کتاب‌هایی را عرضه کند و به فروش برساند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از همه مسئولان، مقامات لشگری، کشوری، ریاست جمهوری، وزرا و سایر نهادها برای حضور به نمایشگاه کتاب دعوت کرد و در ادامه عنوان کرد: حضور این مقامات در نمایشگاه کتاب نشان خواهد داد که نه تنها اهمیت کتاب در دوران پس از کرونا کم نشده، بلکه کتاب و  فرهنگ کتابخوانی اجر و قرب زیادی در بین مسئولان و مردم کسب کرده است.

وی بر ارایه تسهیلات ویژه به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تاکید کرد و افزود: ارائه بن‌‌های تخفیف‌دار به سه گروه دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب، خرید کتاب در فضای مجازی  و ارسال رایگان آن به مناطق دور کشور از طریق پست از اقدامات بسیار خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

انتهای پیام