شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#ارز ترجیحی#دولت#دولت سیزدهم

خطیب جمعه بجنورد : ارز ترجیحی زمینه قاچاق را ایجاد می‌کرد / بیش از ۲۵ میلیون نفر در خارج از مرزها از یارانه مردم استفاده می‌کردند

 خطیب جمعه بجنورد : ارز ترجیحی  زمینه قاچاق را ایجاد می‌کرد /  بیش از ۲۵ میلیون نفر در خارج از مرزها از یارانه مردم استفاده می‌کردند

تسنیم نوشت : حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: ارز ترجیحی فساد آفرین بوده و توزیع عادلانه یارانه به مردم یک تصمیم درست و شجاعانه دولت سیزدهم است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز در نماز جمعه اظهار داشت: وضعیت عفاف و حجاب در جامعه خوب نیست و همه در برابر این انحراف مسئول هستیم. از نیروی انتطامی، حوزه، ستاد امر به معروف و آموزش و پرورش گرفته تا آحاد مردم در برابر این موضوع مسئول هستند. خطرات زیادی از این معضل به وجود می‌آید و باید با فرهنگ‌سازی این آسیب را کاهش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس هلال احمر، به سخنرانی رهبر انقلاب در جمع کارگران و معلمان، افزود: شغل معلمی بسیار مهم است چرا که آینده کشور بر عهده تربیت نسل دانش‌آموز توسط معلمان است.

امام جمعه بجنورد گفت: تولید در جامعه یک امر بسیار مهم است و باید برای ارتقای تولید، مقابل واردات بی‌رویه و بی‌قاعده گرفته شود. واردات کالاهایی که در داخل نمونه خوب و با کیفیت دارد، واقعا بی‌قاعده است. این باعث بیکاری کارگران ایرانی است.

امام جمعه بجنورد: ارز 4200 تومانی فساد آفرین است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: بیکاری منشاء بسیاری از مفاسد اجتماعی است و همه باید به تولید برای ایجاد کار و اشتغال، توجه ویژه داشته باشند. تولید باید با تکیه بر دانش، تحریم‌ها را خنثی کند.

وی به تلاش دولت قبل برای توافق با دنیا برای رفع تحریم‌ها گفت: وقت کشور برای این کار تلف شد اما آن‌ها به عهد خود وفا نکردند اما تکیه بر دانش و جوان بومی، قطعاً باعث خنثی کردن تحریم‌ها خواهد شد.

نوری در ادامه به روند مدیریت ارز ترجیحی گفت: این قصه، قصه حذف یارانه نیست بلکه پرداخت عادلانه یارانه به مردم است. دولت قرار است این یارانه به خود مردم اختصاص دهد تا به راحتی مردم کالاها را تامین کنند. ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد آفرین است و باید عادلانه تخصیص یابد.

وی افزود: افرادی که ارز ترجیحی را می‌گرفتند بسیار محدود بودند و قیمت کالا در بسیار گران بود و یا زمینه قاچاق را ایجاد می‌کرد و بیش از ۲۵ میلیون نفر در خارج از مرزها از یارانه مردم استفاده می‌کردند.

امام جمعه بجنورد گفت: دولت سیزدهم با شجاعت تصمیم گرفته قانون را اجرا کند در حالی که این تکلیف دولت‌های گذشته بود. دولت را همه به کار و صداقت شناختیم و حتماً در بدنه دولت مشکلاتی هست اما دولت را حمایت خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی بیان کرد: دولت ۵.۵ میلیون نفر را بیمه رایگان کرد، سواحل آزاد شد، ارتباط با کشورهای همسایه بهبود یافته و این‌ها نشامه عزم دولت است.

وی گفت: نباید به بهانه این چند قلم کالای اساسی، سایر کالاها گران شود.همه مسئولان باید پای گار باشند و باگرانی و گران‌فروشی به شدت برخورد شود.

۲۱۷