شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#وزارت بهداشت

شکنجه شدید ۲۵ یمنی و کشته شدن ۷ نفر به دست نظامیان سعودی

شکنجه شدید ۲۵ یمنی و کشته شدن 7 نفر به دست نظامیان سعودی

وزارت بهداشت یمن از شکنجه تا سرحد مرگ ۲۵ غیرنظامی این کشور به دست نظامیان سعودی و مرگ هفت تن از آن‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت یمن امروز (جمعه) اعلام کرد که نظامیان ارتش سعودی در منطقه «الرقو» واقع در استان صعده، ۲۵ غیرنظامی یمنی را تا سر حد مرگ شکنجه کرده‌اند.

به نوشته وبگاه سبأنت، در این بیانیه آمده است که هفت تن از شکنجه شدگان در نهایت جان خود را از دست داده‌ و پیکرشان به بیمارستان «جمهوری» در صعده منتقل شده است. این افراد با اتصال برق و همچنین غرق مصنوعی شکنجه شده‌اند.

وزارت بهداشت یمن با محکومیت شدید این اقدام و بیان ضدیت آن با قوانین بشری و جهانی، از سکوت مجامع بین‌المللی انتقاد کرد.

در این باره نهاد حقوق بشری «عین» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که احتمالا افزایش کشته‌ شدگان وجود دارد و این اقدام چهره حقیقی نظام سعودی «وهابی-تکفیری» که تحمل همزیستی با دیگران را ندارد را بر ملا کرد و نشان داد که تمامی ادعاها در مورد انجام اصلاحات در عربستان دروغی بیش نیست.

این نهاد حقوق بشری همچنین با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی، از استانداردهای دوگانه آمریکا نیز در این باره انتقاد کرد و از سازمان ملل و شورای امنیت و نهادهای حقوق بشری خواست تا به وظیفه خود در این باره عمل کنند.

در تاریخ ۱۷ اردیبهشت نیز «علی الدیلمی» سرپرست وزارت حقوق بشر یمن با بیان اینکه عربستان سعودی، آتش‌بس یمن و پرونده اسرا را به بازی گرفته است، تصریح کرد، مسئولان یمن، نگران اسرا هستند و اطلاعات موثقی مبنی بر شکنجه شدن آن‌ها در دست دارند.

منبع: فارس