شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#تعداد#بمباران#وزارت#وزارت دفاع

ترکیه به سوریه حمله کرد؛ تعداد کشته‌ها | وزارت دفاع ترکیه: بمباران اهداف ادامه دارد

وزارت دفاع ترکیه پنجشنبه شب اعلام کرد، ۲۱ تن از شبه‌نظامیان کُرد «یگان‌های مدافع خلق» در حملات نیروهای این کشور در شمال سوریه کشته شدند.

حمله ترکیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ۲۱ تروریست یگان‌های مدافع خلق (YPG) در شمال سوریه در پاسخ به حمله این گروه به یک پاسگاه مرزی در استان غازی عینتاپ در جنوب کشور کشته شدند.

وزارت دفاع ترکیه افزوده است که بمباران اهداف این سازمان در منطقه در پاسخ به حمله فوق ادامه دارد.

روز پنجشنبه بر اثر شلیک تعدادی راکت از سوی نیروهای یگان‌های مدافع خلق از منطقه عین العرب در شمال سوریه به سمت پاسگاه مرزی ارتش ترکیه در قرقمش واقع در استان غازی عینتاپ، چهار سرباز و یک غیرنظامی زخمی شدند.

مناطق اشغالی شمالی سوریه همواره مورد هدف حملات راکتی نیروهای وابسته به ترکیه و آمریکا است و در مواردی این غیرنظامیان سوری هستند که هدف حملات قرار می‌گیرند.

ترکیه مهر ۱۳۹۸ با حمله و لشکرکشی خود وارد بخش‌هایی از شمال شرقی سوریه، منطقه سکونت کُردها شد تا منطقه‌ای امن در این قسمت از خاک سوریه به وجود ‌آورد.

اقدام ترکیه برای حمله به شمال سوریه باوجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی در حالی صورت گرفت که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور مدعی بود حضور کُردهای شمال سوریه تهدیدی برای امنیت کشورش است.

دمشق حضور نظامی ترکیه در سوریه را اقدامی «اشغالگرانه» می‌داند و خواهان آن است که ترکیه هرچه سریع‌تر نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند.