شهر خبر

وزیر جهاد کشاورزی: روز جمعه عرضه مرغ به میادین میوه و تره‌بار انجام می‌شود/ ذخایر راهبردی ما با تمهیدات و دستورات رئیس‌جمهور از قبل از عید وضعیت عالی دارد

وزیر جهاد کشاورزی: روز جمعه عرضه مرغ به میادین میوه و تره‌بار انجام می‌شود/ ذخایر راهبردی ما با تمهیدات و دستورات رئیس‌جمهور از قبل از عید وضعیت عالی دارد

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عرضه اقلام اساسی گفت: در اردیبهشت امسال ۲۰۰ هزار تن با تخصیص دیروز روغن خام بین کارخانجات توزیع کردیم، الحمدلله ذخایر راهبردی ما با تمهیدات و دستورات رئیس‌جمهور از قبل از عید وضعیت عالی را دارد و ما اصلا کمبود روغن خوراکی در کشور نداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در بخش خبری 21 در خصوص تامین روغن گفت: ازدحامی که در شهر تهران در فروشگاهها داشتیم به دلیل کمبود روغن نیست، چون دلیل تغییر نرخ روغن را داشتیم مراجعات مردم برای خرید روغن بیشتر بود و این باعث شد ازدحام را نشان دهد.

وی ادامه داد: از فردا روغن با نرخ جدید در تمام فروشگاه‌های سطح تهران موجود خواهد بود و مشکلی از این بابت نیست. 

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کلا مصرف کشور ما در روغن خوراکی چیزی حدود ۱۴۰ هزار تن در ماه روغن خام است که در کارخانجات تصفیه می‌شود ما در اردیبهشت امسال ۲۰۰ هزار تن با تخصیص دیروز روغن خام بین کارخانجات توزیع کردیم، الحمدلله ذخایر راهبردی ما با تمهیدات و دستورات رئیس‌جمهور از قبل از عید وضعیت عالی را دارد و ما اصلا کمبود روغن خوراکی در کشور نداریم.

ساداتی‌نژاد در خصوص مرغ و تخم‌مرغ اظهار داشت: مصرف روزانه تهران ۱۲۰۰ تن مرغ است امروز مرغ گرم ما به ۱۶۰۰ تن در توزیع در تهران رسیده است. فردا هم که روز تعطیل است برای رفاه حال مردم عزیزمان کشتارگاه‌ها کشتار دارند و مرغ گرم به کل میادین میوه و تره‌بار‌های کشور عرضه می‌شود و مشکلی از بابت فراوانی وجود ندارد.

وی در پایان عنوان کرد: ما در اردیبهشت مازاد تولید مرغ در کشور را داشته‌ایم یعنی ۲۰هزار تن ما در اردیبهشت خرید مازاد مرغ از مرغداران کشور را داشته ایم، ۱۳۰ میلیون ما جوجه ریزی در دو ماه گذشته داشته‌ایم و حتی در تخم‌مرغ مازاد تولید تخم‌مرغ را داریم بنابراین من به مردم اطمینان میدهم هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم.

انتهای پیام/