شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خیابانی

تصاویر زیباترین و مشهورترین خیابان‌های دنیا | خیابانی که دو هفته صورتی می‌شود

خیابان‌ها صرفا مسیری برای تردد خودروها و عبور و مرور نیستند، این ساخته بشر، رگ‌هایی در جریانی است که در سطح شهر، زندگی و هیجان را از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر منتقل می‌کنند.

خیابان

به گزارش همشهری آنلاین، در شهرسازی و معماری شهری، خیابان عنصری مهم و اساسی است که در همه جای دنیا تعریفی یکسان دارد و برای عبور و مرور وسایل نقلیه احداث می‌شود . خیابان‌ها به مرور در طول تاریخ دارای شخصیت چند وجهی نیز می‌شوند؛ بعضی از آنها چهره فرهنگی و هنری دارند و برخی سالهاست که نام و نشان‌شان با تجارت و بازرگانی و اقتصاد گره خورده است. برخی خیابان‌ها چندین انقلاب و اعتراضات مردمی را به خود دیده‌اند و بعضی دیگر چون از دل طبیعت گذشتند، نشاط و سر زندگی را به یاد می‌آورند. در زیر با چند خیابان زیبای دنیا آشنا می‌شویم:

خیابان شانزه لیزه با تقریبا ۲ کیلومتر طول از میدان کنکورد (Place de la Concorde) به طاق پیروزی (Arc de Triomphe) می‌رود. این خیابان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های دنیاست که در سال ۱۶۱۶ میلادی به دستور ملکه ماری مدیچی ساخته شد. شانزلیزه در آن زمان مملو از بازارها و فروشگاه‌های متعدد بود که درختان و فضای سبز بسیار زیبایی نیز داشت. خیابان شانزلیزه امروزه نیز به عنوان معروف‌ترین خیابان خرید دنیا شناخته می‌شود که شامل انواع برندها و باکیفیت‌ترین محصولات روز دنیا می‌باشد. 

لومبارد خیابان معروف دیگری است که به عنوان پرپیچ و خم‌ترین خیابان دنیا شناخته می‌شود. در بخشی از این خیابان ۸ پیچ تند دیده می‌شود که شکلی زیگزاگ مانندی دارد. دلیل این طراحی کاهش شیب تپه در سرازیری و رانندگی آسان‌تر و کم‌خطرتر بوده است. لومبارد یکی از متفاوت‌ترین خیابان‌های دنیاست که در بین گردشگران بسیار مشهور بوده و سالانه حدود ۲ میلیون نفر را به سمت خود جذب می‌کند.

خیابان پورتوبلو یکی از زیباترین و معروف‌ترین خیابان‌های جهان است که در منطقه ناتینگ هیل شهر لندن قرار دارد. پورتوبلو در واقع یک بازار خیابانی بوده که در طی سال‌ها کاربری خود را کمی تغییر داده و به مکانی برای فروش اشیای عتیقه تبدیل شده است. البته چیزی که  گردشگران را به سمت پورتوبلو می‌کشاند، خانه‌های رنگارنگ و جذاب آن است که زیبایی خاص و منحصری بفردی به این خیابان داده است.

خیابان شکوفه‌های گیلاس یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر بن در آلمان، خیابان شکوفه‌های گیلاس است که زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. این خیابان همه ساله به مدت ۲ تا ۳ هفته پر از شکوفه‌های گیلاس می‌شود و عابران را مانند تونلی صورتی‌رنگ در بر می‌گیرد.

خیابان گالوپی به صورت کانالی رنگارنگ در منطقه‌ی «بورانو» (Burano) از توابع شهر ونیز، در کشور ایتالیا قرار دارد. کانال «گالوپی» (Galuppi) گذرگاهی است به محله‌های کوچک این منطقه که فضای زیبایی را خلق کرده است.