شهر خبر

نماینده مردم گرگان و آق قلا:

قرآن و عترت تجلی چگونه زیستن است/ فعالیت قرآنی نیازمند تفکر عمیق

قرآن و عترت تجلی چگونه زیستن است/ فعالیت قرآنی نیازمند تفکر عمیق

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: قرآن کتاب و عترت تجلی چگونه زیستن است و فعالیت ها در این حوزه نیازمند تفکر و اندیشه عمیق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر غلامرضا منتظری ظهر پنجشنبه در اختتامیه هفته قرآن و عترت اظهار کرد: پیامبر قبل از وفات دو امانت در بین مسلمانان از خود به یادگار گذاشت یکی قرآن و دیگری عترت و اهل بیت (ع) بوده است.

وی ادامه داد: قرآن یک کتاب آسمانی است که برای انسان‌ها در زمین نازل شده است و لازم است که تجلی زمینی نیز پیدا کند

منتظری گفت: عترت پیامبر تجلی زیستن از نگاه قرآن است و چگونه زیستن را باید در زندگی ائمه جستجو کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه قرآن و عترت باید تعامل و تفکر وجود داشته باشد، افزود: این دو حوزه نیازمند تفکر عمیق است که به راحتی متزلزل نشود و اندیشه‌ها را دچار تردید نکند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا تاکید کرد: اگر برگ برگ اندیشه‌ها پاییزی باشد و ریشه‌ای نداشته باشد با کوچک‌ترین نسیم تسلیم خواهد شد.

نایب رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی استفاده از هنر برای بیان اندیشه‌های ناب قرآنی را یک ضرورت برشمرد و گفت: قرآن در داستان ابراهیم و شکستن بت‌ها از هنر نمایش استفاده کرده است تا کفار با نمایشی که حضرت ابراهیم در شکستن بت‌ها به راه انداخت به عجز و ناتوانی بت‌هایی که می‌پرستند اعتراف کنند.

وی افزود: داستان‌های مختلف از زندگی پیامبر (ص) و ائمه معصومین وجود دارد که اگر از زبان هنر بیان شود می‌تواند تأثیر بسیاری در ترویج و تبلیغ قرآن و عترت داشته باشد.