شهر خبر

مدیر کل تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت ارشاد:

جشنواره قرآن در ۲۵ رشته فرهنگی و هنری برگزار شد

جشنواره قرآن در ۲۵ رشته فرهنگی و هنری برگزار شد

گرگان- مدیر کل تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره قرآن و عترت در ۲۵ رشته فرهنگی و هنری با موضوعات قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد منیری ظهر امروز در آئین اختتامیه هفته قرآن و عترت گلستان اظهار کرد: وفاق و همدلی از ویژگی‌های مردم گلستان است، که سبب شده فعالیت‌های فرهنگی و هنری فاخری در این استان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال حمایت از اهالی فرهنگ و هنر قرآنی است، خاطرنشان کرد: در اولین قدم فعالان قرآنی در جرگه هنرمندان صندوق هنر دیده شوند تا از خدمات رفاهی این صندوق بهره مند شوند.

منیری با اشاره به اینکه فعالان حوزه قرآنی مغفول واقع شده اند، افزود: دولت به دنبال این است که از فعالان این عرصه حمایت بیشتری داشته باشد تا بتوانیم ترویج دهنده هنرهای فاخر و ارزشمند برگرفته از قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) در جامعه باشیم.

مدیر کل تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت ادامه داد: با برگزاری جشنواره هفته قرآن و عترت تلاش کردیم تا زمینه‌ای فراهم شود که فرموده مقام معظم رهبری تجلی پیدا کند و شاهد گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به زبان هنر در بین نوجوانان و جوانان باشیم.

وی گفت: این جشنواره در ۲۵ رشته فرهنگی و هنری برگزاری شد تا جوانان در این حوزه‌ها استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند.

منیری ادامه داد: همچنین به منظور حفظ فرهنگ انقلاب و جلوگیری از انحرافات، جشنواره آواها و سروده‌های انقلابی را در پنج استان شروع کردیم که امیدواریم بستر مناسبی برای فعالیت‌های هنری متناسب با فرهنگ جامعه ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید آموزه‌های قرآن و عترت را در یک فضای جذاب و هنری به نسل جوان ارائه دهیم، افزود: دشمن به دنبال این است که نسخه‌های اشتباه را به جوانان ما القا کنند و امید را از جامعه بگیرد در حالی که قرآن نسخه نجات بخش و امید آفرینی است که سردار سلیمانی را به سردار دل‌ها تبدیل می‌کند.

در پایان این برنامه از نفرات برتر جشنواره قرآنی گلستان در بخش‌های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، خوشنویسی، نقاشی، ارائه کتب و مقالات، هنرهای تجسمی و دیگر موارد با اهدای هدایایی تحلیل شد.