شهر خبر

از بعدازظهر امروز؛

بارش‌ها از نواحی شمالی استان خراسان رضوی آغاز می‌شود

بارش‌ها از نواحی شمالی استان خراسان رضوی آغاز می‌شود

مشهد ـ کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ساعات بعدازظهر انتظار می‌رود بارش‌ها مجددا از نواحی شمالی استان آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا آهنگرزاده ضمن اشاره به وزش باد شدید در سطح استان، اظهار کرد: از ساعات بعدازظهر انتظار می‌رود بارش‌ها مجددا از نواحی شمالی استان آغاز شود و تا شنبه هفته آینده به صورت تناوب ادامه داشته باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از ساعات بعدازظهر انتظار می‌رود بارش‌ها مجددا از نواحی شمالی استان آغاز شود و تا شنبه هفته آینده به صورت تناوب ادامه داشته باشد.

وی گفت: این بارش‌ها همراه با رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی شده است. با توجه به حجم بارش‌ها احتمال آبگرفتگی، روان‌آب و سیلاب نیز وجود دارد.

آهنگرزاده ادامه داد: برای شهرستان‌های و توابع درگز، قوچان کلات نادری به ویژه نواحی غربی، چناران به ویژه شمال‌غرب، فیروزه و دامنه‌های بینالود هزارمسجد، ارتفاعات و ییلاقات اطراف مشهد بیشترین حجم بارش‌ها را دارند که برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین طی روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه وزش باد شدید تا بسیار شدید در سطح استان همراه با گردوخاک با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

وی توصیه کرد که شهروندان در طی این مدت از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و از صعود به ارتفاعات، عملیات کوهنوردی و ... خودداری کنند و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد را نیز پیش بینی کنند.

آهنگرزاده با بیان اینکه دمایی هوای امروز مشهد ۲۷ درجه و فردا با ۷ درجه کاهش به ۲۰ درجه می‌رسد، ادامه داد: از نظر دمایی برای فردا تا روز شنبه کاهش دما به خصوص در نیمه شمالی استان حدود ۷ تا ۹ درجه کاهش دمای روزانه پیش‌بینی می‌شود.