شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کره شمالی#کرونا

قرنطینه سراسری پس از شیوع کرونا در کره شمالی +ویدئو

روز پنجشنبه، کره شمالی رسما اولین شیوع ویروس کرونا را که آن را جدی‌ترین وضعیت اضطراری ملی توصیف کرد، تایید کرد و دستور قرنطینه سراسری را صادر کرد.

تلکس

به گزارش تازه نیوز، رسانه‌های دولتی از کشف سویه امیکرون در پیونگ یانگ خبر دادند. تایید اولین ابتلا به سویه امیکرون یک بحران بزرگ را در کشوری که از پذیرش کمک‌های بین المللی در زمینه واکسیناسیون خودداری کرده و مرز‌های خود را بسته است، نشان می‌دهد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، مقامات کره شمالی تا پایان ماه مارس هیچ موردی از این بیماری را گزارش نکرده بودند و هیچ سابقه رسمی مبنی بر دریافت واکسن توسط شهروندان کره شمالی وجود ندارد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مسئولان همه شهر‌ها و استان‌های کشور دستور داده تا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدامات لازم را انجام دهند.

اگرچه کره شمالی پیش از این تایید نکرده بود که حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور وجود دارد، اما مقامات کره جنوبی و ایالات متحده این موضوع را مورد تردید قرار داده اند، به خصوص با توجه به گزارش گسترده شیوع امیکرون در کشور‌های همسایه کره جنوبی و چین.

این کشور منزوی از زمان شروع همه‌گیری در اوایل سال ۲۰۲۰، اقدامات قرنطینه‌ای سختگیرانه از جمله بستن مرز‌ها را اعمال کرده است. در ژوئیه همان سال، کیم وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بر اساس آخرین داده‌های سازمان جهانی بهداشت، ۶۴۲۰۷ نفر از ۲۴.۷ میلیون شهروند کره شمالی تست کووید-۱۹ داده اند. همه نتایج تا ۳۱ مارس منفی بود.