شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جدید#بغداد

تصاویر استقبال گرم و متفاوت از یک سفیر | از تقدیم ده‌ها تاج گل تا اهدای یک تابلوی نقاشی ویژه

در میان دهها تاج گل رنگین که فضای سالن استقبال را عطرآگین کرده بود، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران از میهمانان عراقی خود که برای تبریک به سفارتخانه ایران در بغداد آمده بودند، استقبال کرد.

استقبال از محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عصر  چهارشنبه، باز هم سفارتخانه ایران در بغداد، محل تلاقی طیف های مختلف و حضور سفیر جدید، بهانه خوب مصافحه دوستان قدیمی و ملاقات بسیاری از دوستان عراقی با همدیگر شد؛ کسانی که شاید مدت ها بود از هم بی خبر بودند.

در فضای عطرآگین سالن استقبال، هم رایحه گل های اهدایی از سر الفت پیچیده بود و هم لبخندهای وفاق بر همه چهره ها از طیف های متنوع جامعه عراق نقش بست.

تقریبا نمایندگان همه طیف های جامعه عراق بودند؛ از رهبران و شخصیت های سیاسی برجسته گرفته تا سران عشایر و علماء و فضلای شیعه و اهل سنت، نمایندگان اقلیت های قومی و دینی، فعالان و صاحب نظران سیاسی و اقتصادی؛ زن و مرد، بعد از ظهر روز چهارشنبه در آیین استقبال از سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق حضور داشتند.  

سفارتخانه ایران در بغداد بیش از سه ساعت شاهد آمد و رفت و حضور طیف های متنوعی از عشایر، روحانیون شیعه و اهل سنت، شخصیت های سیاسی و فعالان رسانه ای و اجتماعی در استقبال از محمد کاظم آل صادق بود.

اقشار مختلف عراق به سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بغداد به مناسبت تصدی این پست تبریک گفته و ابراز امیدواری کردند سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش در ارتقای مناسبات دو جانبه دو کشور و ملت همسایه ایران و عراق گام بردارد.

آنچه مراسم استقبال را از مناسبت های مشابه متفاوت کرد این بود که محمد کاظم آل صادق سال ها به عنوان معاون سفیر در عراق تجربه دیپلماتیک دارد و از این حیث، چهره ای آشنا برای همه رهبران سیاسی، سران عشایر، رسانه ها و مقامات لشکری و کشوری عراق است.

افزون بر این، ریشه های علمایی خانواده آل صادق در نجف اشرف، سفیر جدید ایران را به چهره ای کاملا آشنا در میان حوزه های علمیه و اقشار علمایی شیعه و اهل سنت تبدیل کرده است.

اما این آشنایی، منحصر به شیعیان و علمای نجف نیست.

«دار الافتاء» اهل سنت با یک هیات نسبتا بزرگ به سرپرستی «شیخ عمار البیاتی» و شیخ «عبدالقادر الآلوسی» رییس طریقت «پیوند محمدی (ص)» در راس جمعی از علما و فضلای استان الانبار و همچنین «شیخ خالد الملا» رهبر جماعت علمای اهل سنت عراق حضور پررنگی در مراسم استقبال داشتند.

در میان شخصیت های مختلف و چهره های متنوع از طیف های گوناگون عراقی، «عبد ذیاب العجیلی» وزیر اسبق آموزش عالی و «عبدالحسین عبطان» وزیر اسبق ورزش و جوانان عراق، «آراس حبیب» دبیر کل کنگره ملی عراق و «یونادیم کنه» فعال برجسته سیاسی مسیحی و نماینده سابق چند دوره پارلمان نیز حضور داشتند.

«احمد الاسدی» عضو برجسته ائتلاف «الفتح»، «عدنان فیحان الدلیمی» و «نعیم العبودی» از نمایندگان پارلمان وابسته به فراکسیون «عصائب اهل الحق»، «حسن فدعم» از جریان حکمت ملی و «یاسین مجید» از ائتلاف دولت قانون، بخشی از دیگر حاضران به نمایندگی از جریان های سیاسی عراق بودند.

نمایندگان تشکل های سیاسی مختلف عراق با همه تنوع و تکثری که دارند امروز در میان حاضران در مراسم استقبال از سفیر جدید، حضور یکپارچه و چشمگیری داشتند؛ زیر سقف سفارت ایران در عراق می شد تصویری از وحدت در عین کثرت را دید.

تعداد قابل توجهی از فرماندهان و مجاهدین الحشد الشعبی و گروه های مقاومت اسلامی عراق نیز در مراسم حضور داشتند که در این میان «سید حسین البخاتی» مدیرکل آموزش و پرورش در الحشد الشعبی، «ابواحمد الجابری» فرمانده گروه مقاومت سرایا عاشوراء، «یوسف الکلابی» از مجاهدین فعال در مبارزه با گروه تروریستی داعش و نماینده سابق پارلمان از چهره های مشهود در این مراسم بودند.

 در میان میهمانان خارجی «سطام جدعان الدندح» سفیر سوریه و «احمد محمد القبلی» نماینده انصار الله یمن در عراق از چهره های خارجی حاضر در مراسم نیز به شمار می رفتند.

تصاویر استقبال گرم و متفاوت از یک سفیر | از اهدای ده‌ها تاج گل و حضور قابل توجه مهمانان تا اقدام جالب یکی از مهمانان در اهدای یک تابلوی نقاشی ویژه
محمد کاظم آل صادق سفیر معرفی شده جدید ایران در عراق و سطام جدعان الدندح سفیر سوریه در عراق

یکی از میهمانان نیز در اقدامی جالب توجه به مناسبت حضور سفیر جدید ایران در عراق، تابلوی نقاشی از فرمانده شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» را به محمد کاظم آل صادق هدیه کرد تا نام و یاد سردار دلها در سفارت ایران با فعالیت سفیر جدید، همچنان زنده باقی بماند با این پیام که تجمیع قلوب عراق و الفت دل های ایرانی و عراقی، مدیون مهربانی، گذشت و جانفشانی های مردانی اینچنین است؛ مصداق های بارز و حی «اشداء علی الکفار رحماء بینهم».

مراسم استقبال از محمد کاظم آل صادق سفیر معرفی شده جدید جمهوری اسلامی ایران با این حضور گسترده، متنوع و پررنگی که از او در بغداد صورت گرفت، به اعتقاد ناظران، ماموریت او را در پیشبرد رو به جلو روابط دو کشور و دو ملت را در ابعاد مختلف، حساس تر و پرمسئولیت تر کرده است.