شهرخبر

تک بعدی بودن احزاب در کشور یک معضل است/ احزاب نتوانستند جایگاه اصلی خود را در جمهوری اسلامی پیدا کنند

تک بعدی بودن احزاب در کشور یک معضل است/ احزاب نتوانستند جایگاه اصلی خود را در جمهوری اسلامی پیدا کنند

نائب رئیس مجلس گفت: احزاب در کشور ما نتوانستند جایگاه اصلی خود را در جمهوری اسلامی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس در نخستین نشست کشوری حزب نسل نو گفت: تشکیل حزب نسل نو را به فال نیک می گیرم و از خدا می خواهیم این حزب برکت پیدا کند. احزاب در کشور ما نتوانستند جایگاه اصلی خود را در جمهوری اسلامی پیدا کنند، در کشور به اندازه انگشت های دست نمی توان حزبی را پیدا کرد که کارکرد داشته باشد. اگر از اول بنای احزاب به درستی گذشته شود، کار ها به خوبی پیش می‌رود.

وی در ادامه گفت: احزاب باید برای رسیدن به تمدن اسلامی برنامه داشته باشند.

نیکزاد با اشاره به فراگیر بودن احزاب مطرح کرد: مشکل عمده ای که احزاب دارند این است که؛ وارد سیاست می شوند ،سیاست محور کار را پیش می‌برند ، در انتخابات حضور پیدا می‌کنند ولی بعد از انتخابات کارکرد خود را از دست می‌دهند.  سوال من این است که احزابی که قدرت می خواهند، به دنبال چه هستند؟ شما یک حزبی را به من نشان بدهید که به اصول پایبند باشد؟

نیکزاد گفت: تک بعدی بودن احزاب در کشور تبدیل به یک معضل شده است. نبودن حزب در کشور سبب شده کسانی که در مجلس شعار داده اند، در عمل به بعضی موضوعات خلاف آن عمل کنند، مثل طرح شفافیت، در هر تشکیلاتی از نمایندگان از شفافیت و طرح تنطیم مقررات سوال می‌شود. 

نائب رئیس مجلس یازدهم عنوان کرد: ما در کشور حزب نداریم. اگر نسل نو بخواهد ماندگار باشد باید خط مشی و اصول داشته باشد. نسل نو باید مواضع خود را با ولایتمداری  و استکبار و عدالت سیاسی و اجتماعی و نحوه اداره کشور و تربیت مدیر آتی مشخص کند. در حزب نسل نو نباید همه به دنبال پست باشند. آرزوی من این است که معاون هایم از من قوی تر باشد.اگر احزاب بتوانند یک برنامه ۴ ساله تدوین کنند و مباحث سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و... را تحلیل و راهکار ارائه دهند، حضور پررنگ تری خواهند داشت.

نائب رئیس مجلس اظهار کرد: انتظار من این است که رهبری فرهنگ را در اولویت قرار دهند، مباحث فرهنگی به حاشیه رانده شده است. اگر فرهنگ درست باشد از درون آن جامعه قاسم سلیمانی ها شکل میگیرد‌.

نیکزاد مطرح کرد: احزاب باید بتوانند سازماندهی خود را انجام بدهند و کار تخصصی خود را پیش ببرند‌. رهبری چندین بار به جهاد تبیین اشاره داشتند، اما تاکنون از سوی احزاب در این مسئله شاهد هیچ اتفاقی نبودیم. هر حزبی باید بتواند دستور و کارکرد های جهاد تبیین را عملیاتی کند. 

در حال تکمیل/