شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#المپیک#تیم منتخب#قهرمان جهان

واکنش قهرمان ایرانی المپیک به مسابقه خداحافظی ستاره آلمانی | به تیم منتخب جهان دعوت شده‌ایم!

رضا گرایی، قهرمان جهان و المپیک از آخرین وضعیتش گفت.

محمدرضا گرایی

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدرضا گرایی در یک سال توانست به مدال طلای المپیک و جهان برسد. او سال بی‌نظیری را سپری کرد؛ ابتدا در مسابقات کسب سهمیه موفق شد جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند و پس از آن در المپیک یکی پس از دیگری رقبایش را از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید. او حدود ۲ماه بعد درحالی‌که بسیاری از طلایی‌های المپیک به‌خودشان استراحت داده بودند در جهانی نروژ حاضر شد و مدال طلای خودش در المپیک را در جهانی هم تکرار کرد. گرایی بعد از رقابت‌های جهانی در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده و حالا قرار است در مسابقات رنکینگ‌دار قزاقستان پس از حدود ۷ماه استراحت پا روی تشک مسابقه بگذارد. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با این قهرمان جهان و المپیک می‌خوانید.

*بعد از استراحتی نسبتا طولانی قرار است در قزاقستان روی تشک بروی. شرایط چطور است؟

سال خوب و البته سنگینی را پشت سر گذاشتم. در ۳مسابقه هر بار ۲مرتبه سر وزن قانونی (۶۷ کیلوگرم) رسیدم و کشتی گرفتم. واقعا فشار زیادی را متحمل شدم و برای همین با نظر کادر فنی مدتی را از مسابقه دور بودم. البته نتیجه هر ۳مسابقه فوق‌العاده بود و خدا را شکر که مردم خوشحال شدند. استراحت که نمی‌شود گفت چون در اردوهای تیم‌ملی حضور داشتیم و اگر هم در اردو نبودیم در شیراز تمریناتم را پیگیری می‌کردم. حالا قرار است در مسابقات قزاقستان (جام توریخانوف) در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی بگیرم و خودم را برای این مسابقات آماده می‌کنم.

*این تغییر وزن از ۶۷ به ۷۲ کیلوگرم به این معناست که دیگر قصد بازگشت به وزن ۶۷ کیلوگرم را نداری؟

این موضوعی است که باید با کادر فنی درباره آن صحبت کنیم فعلا قرار بر این است که در تورنمنت قزاقستان در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی بگیرم. تغییر وزن موضوعی است که باید همه جوانب در آن سنجیده شود و فعلا تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

*بازی‌های آسیایی هم یک سال به‌تعویق افتاد. نظرت در این‌باره چیست؟

بازی‌های آسیایی به‌دلیل نزدیکی با مسابقات جهانی همیشه برای کشتی همراه با چالش بوده است. نزدیکی ۲ مسابقه یعنی داشتن ۲ تیم آماده و مدعی در هر دو رویداد که واقعا مشکل است مخصوصا در سبک وزن که کشتی‌گیران خوبی در سطح آسیا حضور دارند. هم‌اکنون هم که بازی‌ها لغو شده و تاریخ جدید آن اعلام نشده است. برای همین سعی می‌کنم اول دوبنده تیم ملی را به‌دست بیاورم و بعد از آن در مسابقات جهانی صربستان به امید خدا خوشرنگ‌ترین مدال را کسب کنم.

*بعد از قزاقستان قرار است به آلمان بروی. درباره این رقابت‌ها هم توضیح می‌دهی؟

بله مسابقه خداحافظی فرانک استابلر است که من به همراه محمدعلی خودمان و حمید سوریان به مراسم خداحافظی که به نوعی رقابت تیم منتخب جهان با تیم آلمان است دعوت شده‌ایم. من و محمدعلی در تیم منتخب جهان حضور داریم و کشتی می‌گیریم و آقاحمید به‌عنوان مهمان ویژه و یکی از مفاخر کشتی دنیا به این مسابقه دعوت شده است.

*فرانک استابلر را در المپیک توکیو شکست دادی. به‌نظر استابلر می‌خواهد در مسابقه خداحافظی این شکست را جبران کند؟

استابلر کشتی‌گیر خوبی است و من برایش احترام قائلم. کسب ۳ مدال طلا، ۲ برنز جهان و مدال برنز المپیک نشان می‌دهد که کشتی‌گیر خوبی بوده و امیدوارم موفق باشد. این مسابقه قرار است اواخر خردادماه برگزار شود و تا آن زمان باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.