شهر خبر

لزوم توجه به گردشگری خوراک برای جذب تماشاگران جام جهانی قطر

لزوم توجه به گردشگری خوراک برای جذب تماشاگران جام جهانی قطر

کارشناس گردشگری خوراک معاونت گردشگری گفت: معرفی و ارائه غذاهای ایرانی به تماشاگران جام جهانی قطر با توجه به ترکیب حدودی تیم های حاضر در جام جهانی قطر که جمعا۳۲ تیم است در نظر گرفته شده است.

زهرا لاریجانی کارشناس گردشگری خوراک معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره جذب تماشاگران جام جهانی به وسیله گردشگری خوراک اظهار کرد: معرفی و ارائه غذاهای ایرانی به تماشاگران جام جهانی قطر با توجه به ترکیب حدودی تیم های حاضر در جام جهانی قطر که جمعا۳۲ تیم است در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۱۴ تیم از اروپا، پنج تیم از آفریقا، پنج تیم ازآمریکای جنوبی، پنچ‌ تیم از آسیا، دو تیم آمریکای شمالی مرکزی، یک تیم از اقیانوسیه درجام جهانی قطر شرکت می‌کنند و با توجه به آن برنامه هایی را انجام داده ایم.

لاریجانی با اشاره به اینکه باید به تماشاگران اروپایی جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و کویری معرفی شود بیان کرد: بر این اساس شهر های تاریخی-فرهنگی، اصفهان،شیراز، یزد و... در اولویت سفر تماشاگران اروپایی قرار دارد که در این راستا معرفی و ارائه غذاهای لذیذ و خوشمزه، دمنوش ها، سردنوش ها، نان ها، شیرینی جات و حتی ادویه ها جهت سوغات این شهرها در نظر گرفته که برای این نوع گردشگران جذابیت بسیار بالایی خواهد داشت.

کارشناس گردشگری خوراک ادامه داد: طبق بررسی‌ها تماشاگران آمریکای جنوبی علاقه زیادی به تور ها و جاذبه های گردشگری، ورزشی تفریحی و پیست های اسکی دارند. تهران (پیست اسکی دیزین)، شیراز( پیست اسکی سپیدان)و... مسیرهای این گردشگران خواهند بود که ارائه غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی قطعاً در جذب و ماندگاری این گردشگران اثرات قابل توجهی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تماشاگران تیم های آفریقایی و آسیایی نیز ذائقه های خاص خود را دارند خاطرنشان کرد: یکی از بهترین روش های جذب این تماشاگران معرفی خوراک های لذیذ و خوشمزه و فرهنگ غنی غذاهای ایرانی‌ است.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: رایزنان فرهنگی سفارتخانه‌های ایران در کشورهای حاضر در جام‌جهانی ، سامانه‌های معرفی تورهای دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی بهترین مبلغان تورهای گردشگری خوراک و غذاهای ایرانی به گردشگران و تماشاگران تیم های حاضر در جام جهانی هستند.

 

انتهای پیام/