شهر خبر

افتتاح نمایشگاه روزهای فرهنگ ایران در بخارست

افتتاح نمایشگاه روزهای فرهنگ ایران در بخارست

به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست و با همکاری موزه روستای ملی رومانی «دیمیتریه گوستی»، نمایشگاه «روزهای فرهنگ ایران» روز چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 در محل این موزه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سیدحسین سادات‌میدانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست، پائولا پوپویو، مدیر موزه روستا، ایرینا کاژال، معاون  وزیر فرهنگ رومانی و کریستیان تئودورسکو- سفیر اسبق رومانی در تهران سخنرانی کردند. علاوه بر علاقه‌مندان رومانیایی هنر و فرهنگ ایران، سفرا و اعضای نمایندگی‌های دیپلماتیک مقیم رومانی نیز در این مراسم شرکت کردند.

در این مراسم علاوه بر پخش فیلم جاذبه‌های گردشگری ایران، کتابچه «دلیل سفر به ایران» که برای اولین بار به زبان رومانیایی ترجمه شده است، رونمایی شد و در اختیار مخاطبان رومانیایی قرار گرفت. این نمایشگاه که در قالب مجموعه رویدادهای فرهنگی یکصد و بیستمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و رومانی برگزار شده است تا 25 اردیبهشت 1401 برای عموم باز خواهد بود و دوستداران هنر، صنایع دستی و فرهنگ ایرانی می‌توانند از آن بازدید کنند. همچنین مقرر است دو کارگاه در خصوص هنر فرشبافی ایرانی و همچنین آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانی برگزار شود.

انتهای پیام/