شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#کاخ سفید#آمریکا#دولت

با هدف جلوگیری از روابط بیشتر آنکارا با چین و روسیه؛

کاخ سفید به دنبال چراغ سبز کنگره برای فروش سلاح به ترکیه است

کاخ سفید به دنبال چراغ سبز کنگره برای فروش سلاح به ترکیه است

مقامات دولت آمریکا تلاش می کنند با هدف ممانعت از نزدیک شدن آنکارا به پکن و مسکو، مجوز فروش سلاح به ترکیه را از کنگره بگیرند.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به اعلام یک رسانه آمریکایی، کاخ سفید در تلاش برای جلب رضایت کنگره در خصوص فروش تسلیحات نظامی به ترکیه است.

روزنامه وال استریت ژورنال امروز چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که دولت جو بایدن از کنگره خواسته است تا با پیشنهاد فروش تسلیحات و تجهیزات مربوط به ناوگان جنگنده های اف-۱۶ به ترکیه موافقت کند.

مقامات آگاه در این باره گفتند که درخواست دولت بایدن برای فروش موشک، رادار و تجهیزات الکترونیکی ویژه ناوگان اف- ۱۶ به ترکیه ممکن است اقدامی در جهت ارزیابی میزان حمایت فعلی کنگره از فروش جداگانه جنگنده های اف-۱۶ جدید به ترکیه باشد.

وال استریت ژورنال در گزارش خود می افزاید که ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو، خشم برخی از مقامات واشنگتن را به دلیل رابطه با روسیه برانگیخته است.

بنا بر این گزارش، فروش تسلیحاتی پیشنهادی دولت بایدن به عنوان راهی بالقوه برای کاهش تنش ها و جلوگیری از نزدیک شدن ترکیه به روسیه و چین تلقی می شود.

ترکیه اخیرا در حالی میزبان مذاکرات صلح میان مقامات روسیه و اوکراین در استانبول بود که همزمان پهپادهای نظامی در اختیار نیروهای اوکراینی برای نبرد با روسیه قرار داده است.