شهر خبر

برند تجاری صادراتی قالی کلاردشت با حضور رئیس مرکز ملی فرش رونمایی شد 

برند تجاری صادراتی قالی کلاردشت با حضور رئیس مرکز ملی فرش رونمایی شد 

نشان تجاری صادراتی فرش دستباف کلاردشت سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به همت پایانه صادراتی فرش دستباف ایران و باحضور رئیس مرکز ملی فرش دستباف و مسئولان بخش دولتی و خصوصی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز در این مراسم گفت: «اعطای نشان تجاری به فرش کلاردشت باعث اعتلای این فرش در ایران و منطقه می‌شود که به طور حتم اعتلای فرش دستباف کلاردشت، اعتلای فرش ایرانی در دنیا را به دنبال دارد.»

‌وی افزود: «طرح و رنگ زیبای فرش کلاردشت به زیبایی این هنر افزوده است و این فرش حاصل سرپنجه‌های هنرمندانه زنان و مردان این منطقه است.»

رافع اضافه کرد: «امید را باید برای مردم زنده کرد. این مردم در دوران دفاع مقدس تلاش‌ها و ایثارگری‌های فراوانی کردند، اکنون شاید دشمن روبه‌روی ما نباشد، اما تحریم‌ها وجود دارد. با این حال امید را نباید از مردم گرفت و باید به مردم عزیزمان امید بدهیم. مسئولان و کارآفرین‌ها این امید را به جامعه تزریق کنند.»

وی ادامه داد: «یکی از ظرفیت‌های موجود در کلاردشت نیروهای جوان هستند؛ درخواست من این است که جوانان به احیای فرش کلاردشت کمک کنند. این فرش در کلاردشت به صورت خانوادگی بافته می‌شود و درآمد حاصل از آن نیز برکت دارد.»

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: «ثبت نشان تجاری فرش دستباف کلاردشت مقدمه یک کار بزرگ در کشور است و ما به دنبال اعتلای فرش ایران در جهان هستیم.»

به گزارش ........  سید رضا قندیلی مدیرعامل پایانه صادرات فرش دستباف ایران نیز در این مراسم با اشاره به تسهیل گری توسعه صادرات فرش کشور باثبت برندهای تجاری ملی و بین المللی اظهار داشت: فرش کلاردشت به عنوان پایلوت، با همکاری پایانه صادرات فرش دستباف ایران در مدت یکسال گذشته با ثبت مالکیت جغرافیایی جهانی (  WIPO) توانست با مشاوره و برنامه ریزی های انجام شده در نمایشگاه های اختصاصی و تخصصی داخلی و خارجی مشارکت جدی داشته باشد و از طرفی اقدامات لازم در حوزه فروش آنلاین را نیز اجرایی کند.

وی افزود: پایانه صادرات فرش دستباف در راستای تسهیلگری توسعه صادرات اقدام جدی برای ثبت برند تجاری فرش دستباف را در مراکز استانی در پیش گرفته است تا بدین واسطه در راستای حضور در بازارهای متعدد جهانی، با حمایت مرکز ملی فرش دستباف و صاحبان برندهای ثبت شده تجاری فرش دستباف، زمینه رایزنی و بازاریابی فروش فرش های نفیس ایرانی تسریع شود.

مدیرعامل پایانه فرش دستباف ایران با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته درخصوص ایجاد فرصت های فروش بیشتر و معرفی هنر صنعت فرش دستباف ایران به بازارهای هدف اضافه کرد: بستر فروش آنلاین بین المللی و  دیجتال مارکتینگ، حضور گسترده بین المللی در فضای مجازی برای معرفی طرح ها و نقوش مورد سلیقه کشورهای مختلف در دستور کار قرارگرفته است تا هدف دریافت تولید و صادرات سفارشی فرش دستباف رونق بگیرد.

در ادامه بنیان گذار برند تجاری قالی کلاردشت با اشاره به اینکه نگاه ما نگاهی فرهنگی و  آمیخته به حب و نزدیکی به سرزمین ابا اجدادیمان کلاردشت زیباست اظهارداشت: اگر فعالیت تجاری هم به صورت گسترده انجام شود، برای اشتغال زایی توسعه  و رونق اقتصادی این شهر رقم خورده است چرا که ما با ارائه قالی کلاردشت که معرف و آیینه تمام نمای فرهنگ و اداب رسوم و تاریخ و طبیعت این منطقه است، سفیری فرهنگی برای از یکی از بکر ترین نقاط گردشگری ایران نیز خواهیم بود.

 

عارف مشعشعی با بیان اینکه ما فعالیت خودمان را به صورت زیربنایی و پایه شروع کردیم و در اولین گام درباره تاریخ و پیشینه قالیبافی در کلاردشت تحقیق و مطالعه کردیم و سپس  برای تکمیل پرونده ثبت جهانی نشان جغرافیایی کلاردشت اقدام کردیم افزود: طی نظر سنجی های گسترده و میدانی علت های عدم اقبال مردم کلاردشت از فرش بومی خودمان رو جویا شدیم، که با بررسی دقیق تمام نظرات همفکری و تحقیق به رفع موانع  عدم استقبال از فرش کلاردشت که سنگینی و  غیرقابل شستشو بودن بوی پشم، تنوع کم و…از جمله آنهاست بر امدیم.

 

بنیان گذار برند تجاری قالی کلاردشت تصریح کرد: در آینده نزدیک نسلی تازه از فرش کلاردشت با حفظ اصالت آن ، را به بازار عرضه می کنیم و با توسعه تجاری سازی فعالیت های مجموعه قالی کلاردشت، نسبت به بازاریابی داخلی و خارجی تخصصی فرش دستباف کلاردشت از روشهای گوناگونی ازجمله بستر سازی تبلیغات های میدانی، اینترنتی، سازمانی، شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی، مذاکرات b2b و حضوری با تجار فرش داخلی و خارجی بار دیگر بتوانیم در صنعت فرش دستباف ایران سهمی موثر داشته باشیم.

انتهای پیام/