شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#صادرات#ادبی#غرفه#گرنت

صادرات ادبی ایران در غرفه گرنت

صادرات ادبی ایران در غرفه گرنت

نوری زاده، معاون کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران، از برگزاری جلسات معرفی برای کتاب‌های ترکی، عربی و ایتالیایی خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ معاون کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران از برگزاری رویدادهای رونمایی برای کتاب‌های ترکی، ایتالیایی و عربی در حوزه لبنان و مصر خبر داد و گفت: غرفه گرنت در نمایشگاه کتاب امسال از مساحت بیشتری برخوردار است و میزبان رویدادهای مختلفی کتاب¬های تازه منتشر شده برنامه ریزی شده‌اند.

نوری زاده با بیان اینکه کتاب‌هایی که بعد از مرحله تصویب به مرحله ترجمه و چاپ رسیده‌اند در حوزه کتاب‌های ترکی، عربی حوزه لبنان و سوریه، عربی حوزه مصر و ایتالیایی طی برنامه رونمایی معرفی خواهند شد، اظهار داشت:  رونمایی از کتاب‌هایی که در سال‌های گذشته چاپ شده برنامه مهم غرفه گرنت است که به صورت زبانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری رویدادها با معرفی کتاب‌های گرنت را بهبود روابط با کشورهای مختلف، تقویت دیپلماسی فرهنگی و آشنایی ناشران مختلف برای صدور ادبیات ایران به دیگر کشورها بیان کرد، ادامه داد: چهارصد و پانزده عنوان کتاب از سال 95 به تصویب رسیده‌اند که از این میان تمام عناوینی که به مرحله چاپ و نشر رسیده‌اند امسال در غرفه گرنت ارائه می‌شوند و عمده کتاب‌ها به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه، ارمنی، چینی و تامیلی عرضه می‌شوند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/