شهر خبر

نبیه بری:

ائتلاف جنبش امل و حزب الله به استواری کوه است

ائتلاف جنبش امل و حزب الله به استواری کوه است

رئیس مجلس لبنان اعلام کرد که اگر مذاکرات ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی ظرف یک ماه آینده به نتیجه نرسد، لبنان حفاری در آب‌های ساحلی خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان درباره انتخابات پارلمان این کشور و ترسیم مرز دریایی و ائتلاف میان جنبش امل و حزب الله موضع گیری کرد.

رئیس مجلس لبنان اعلام کرد که اگر مذاکرات ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی ظرف یک ماه آینده به نتیجه نرسد، لبنان حفاری را در آب‌های ساحلی خود آغاز خواهد کرد.

رئیس مجلس لبنان، تأکید کرد که توافق چارچوبی که با امریکایی‌ها به آن رسیده تنها سازوکار مناسب برای ترسیم مرزها و امکان دادن به لبنان برای بهره‌برداری از منابعش به دور از عقب‌نشینی یا عادی‌سازی روابط است.

او گفت که لبنان بر اساس این توافق آماده ازسرگیری مذاکرات در هر لحظه است و افزود که توپ در زمین طرف‌های واسطه است اما قرار نیست لبنان تا ابد منتظر بماند.

بری افزود که فرصت پیش رو حداکثر یک ماه است و بعد از آن لبنان بی هیچ تردیدی حفاری را آغاز می‌کند.

رئیس مجلس لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات نیز پرداخت و گفت که برخی در ماه‌های گذشته در خطابه‌های انتخاباتی خود سراغ ایجاد تنش‌های مذهبی و طایفه‌ای رفته‌اند و جنبش امل و تاریخ و دستاوردهای آن را زیر سؤال می‌برند.

او گفت که ائتلاف امل و حزب الله یک ائتلاف طایفه‌ای برای تقویت یک طایفه علیه دیگر طوایف لبنانی و انتخابی برای تحقق اکثریت پارلمانی نیست بلکه ائتلافی به استواری کوه است.

بری از مقاومت به عنوان نیاز ملی مبرم در کنارارتش برای حمایت لبنان وایجاد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی نام برد.

وی در ادامه خواستار مشارکت گسترده در انتخابات لبنان شد.

انتخابات مجلس لبنان قرار است در ۱۵ مه برگزار شود.