شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سلطان#روسیه#گفتگو#عمان#وزیر خارجه#چهارشنبه

در مسقط؛

«سرگئی لاوروف» با سلطان عمان دیدار و گفتگو کرد

«سرگئی لاوروف» با سلطان عمان دیدار و گفتگو کرد

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه با «هیثم بن طارق» سلطان عمان در «مسقط» دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه طی سفر رسمی خود به عمان، امروز چهارشنبه با «هیثم بن طارق» سلطان این کشور در «مسقط» پایتخت عمان دیدار و گفتگو کرد.

پیش از این، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از کنفرانس خبری مشترک وزیرخارجه این کشور با «بدر بن حمد بن البوسعیدی» همتای عمانی خود خبرداده بود.

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عمانی خود در مسقط، اعلام کرد که متأسفم که سازمان ملل فرصت دستیابی به راه حل سیاسی در مورد بحران اوکراین را از دست داده است.

لاوروف افزود: متأسفم، دبیرخانه این سازمان، از جمله دبیرکل آن، فرصت دستیابی به یک راه حل سیاسی را زمانی از دست داد که هفت سال متمادی به نقض آشکار قطعنامه ۲۲۰۲ شورای امنیت (موافقت نامه مینسک در مورد حل و فصل در شرق اوکراین) از سوی رژیم کی یف هیچ واکنشی نشان نداد.

لازم به ذکر است که «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه، شب گذشته از وارد مسقط شد. این اولین سفر وی به عمان از سال ۲۰۱۶ میلادی است.

وی روز گذشته نیز در الجزائر با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. او طی این دیدار اتحادیه اروپا را کاملاً پیرو سیاستهای آمریکا خواند.