شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

شکوهی: مسابقات زمستانی به میزبانی ایران برای اولین بار در تقویم "IWAS" قرار می‌گیرد

 شکوهی: مسابقات زمستانی به میزبانی ایران برای اولین بار در تقویم "IWAS" قرار می‌گیرد

عضو هیات اجرایی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های ویلچری و قطع عضو گفت: دیدار با وزیر ورزش و جوانان مورد اهمیت کمیته اجرایی قرار گرفت و ارتباط بسیار خوب میان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پارالمپیک و دولت را عامل موفقیت ورزش معلولین ایران دانستند و از حمایت‌هایشان قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا،  مریم شکوهی درخصوص میزبانی ایران جهت برگزاری مسابقات زمستانی گفت: فدراسیون بین‌المللی ورزش های ویلچری و قطع عضو( IWAS) همیشه در بخش رشته های تابستانی میزبان رویدادها بوده است.

وی ضمن اشاره به برگزاری هرساله بازیهای جهانی و جهانی جوانان (IWAZ) اظهار داشت: روند برگزاری مسابقات به این صورت است که کشورهایی که علاقمند به برگزاری مسابقات هستند، درخواست میزبانی می‌دهند و پس از بررسی توسط فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های ویلچری و قطع عضو قراردادی منعقد می‌شود و کمیته برگزاری کار را آغار می‌کند.

شکوهی در ادامه با اشاره به برگزاری بازیهای زمستانی برای اولین بار در راستای توسعه رشته های ورزشی، گفت: پس از مطرح شدن این موضوع در هیات رئیسه، بنا شد برای برگزاری بازیهای زمستانی (IWAS) این رویداد را نیز به برنامه بازیها اضافه کند.

وی افزود: در این راستا این موضوع را به مسئولین کمیته بین‌المللی پارالمپیک ایران مطرح کردیم و مورد تایید قرار گرفت و ایران برای اولین بار میزبان رویدادی شد که قرار است نخستین بار برگزار شود.

مریم شکوهی با اشاره اینکه رشته‌های زمستانی زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک(IPC) هستند، گفت: پس از اینکه این موضوع در کمیته اجرایی مطرح شد و بازدیدی که از پیست دیزین داشتند، نگاهشان به میزبانی مثبت بود. همچنین جلساتی با مسئولین رشته‌های زمستانی کشور داشتیم و در حال انجام مذاکراتی با کمیته IWAS و IPC در راستای وارد شدن این رویداد در تقویم این دوره از مسابقات جهانی کمیته بین المللی پارالمپیک هستیم و نتیجه نهایی در جلسات بعدی اعلام خواهد شد.

وی در ادامه درخصوص دیدار کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های ویلچری با دکتر سیدحمید سجادی گفت: خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان، ورزشی و متخصص هستند و به مباحث ورزشی، حتی حوزه معلولین تسلط کامل داشتند و میزبانی این رویداد را بسیار مهم دانستند.

شکوهی افزود: این دیدار مورد اهمیت کمیته اجرایی قرار گرفت و ارتباط بسیار خوب میان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پارالمپیک و دولت را عامل موفقیت ورزش معلولین ایران دانستند و از حمایت‌هایشان قدردانی کردند.

انتهای پیام/