شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ماست

صالحی امیری: ایده و برنامه چهار سال اخیر ما کارنامه امروز ماست

صالحی امیری: ایده و برنامه چهار سال اخیر ما کارنامه امروز ماست

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هر آنچه ما در روزهای اول به عنوان سیاست، ایده و برنامه اعلام کردیم آن را حالا به عنوان کارنامه اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری امروز (۲۱ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: ما به عنوان کمیته ملی المپیک خودمان را همیشه پاسخگو می‌دانیم. حرف‌های امروز ما همان مباحث چهار سال گذشته است. خدا را شاکر هستیم هر آنچه ما در روزهای اول به عنوان سیاست، ایده و برنامه اعلام کردیم آن را حالا به عنوان کارنامه اعلام می‌کنیم. تلاش مان این بود از روزمرگی فاصله بگیریم و نتایج قابل لمس داشته باشیم. وقتی آمدیم قول دادیم در ورزش ایران زمین از حاشیه دوری و در متن حرکت کنیم، وحدت و انسجام را سرلوحه کارمان قرار خواهیم داد. امروز پس از پایان چهار سال شما قضاوت خواهید کرد که این اتفاق رخ داده است.

وی افزود:  روز اول خیلی از مدیران ورزشی اعلام کردند این شدنی نیست ولی شما امروز شهادت می‌دهید که ما بدون مناقشه این مسیر را طی کردیم. قول دادیم دیپلماسی ورزشی را داشته باشیم. چهار سال تمام در مسیر توسعه حرکت کردیم در این مسیر بیش از ۵۰ جلسه و دیدار با مقام های خارجی داشتیم که آخرین آن در هفته جاری و جلسه شورای المپیک آسیا بود که نتیجه آن کاهش تهدید نسبت به ورزش کشور و تولید فرصت‌های جدید بود. کمیته بهترین روابط سازنده را با کمیته بین‌الملی المپیکی و شورای المپیک آسیا داشت و دارد. ما قول دادیم منابع بودجه‌ای کمیته ملی المپیک را افزایش خواهیم داد. زمانی که ما آمدیم بودجه  کمیته ۴۴ میلیارد تومان بود امروز شاهد هستیم که با پیگیری‌های مستمر این بودجه افزایش چشمگیری داشته که رقم ۴۴ میلیارد حالا به عدد ۳۲۰ میلیار تومان رسیده است. تخصیص ما از سازمان بودجه ۱۰۰ درصد و در برخی سالها بیش از ۱۰۰ درصد بود. بودجه ورزش قهرمانی را افزایش دادیم.  

ادامه دارد..‌.