شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#کرکوک#عراق#ارتش عراق#چهارشنبه

ارتش عراق ۹ داعشی را در تونل دفن کرد

عملیات انفجاری ارتش عراق ۹ داعشی را در تونل دفن کرد

بغداد-ایرنا- هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش این کشور با یک انفجار در داخل تونل داعشی‌ها در کرکوک ۹ تروریست را به هلاکت رسانده است.

به گزارش مشرق، هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق در این بیانیه افزود: در عملیاتی امنیتی با دقت و مهارت حرفه‌ای بالا، یگان‌های امنیتی ارتش در تیپ پیاده ۵۱ از لشگر ۱۴ شمال غربی استان کرکوک موفق شدند یک تونل محل اختفای داعشی‌ها در کوه‌های «کراو» را بر سر ۹ تروریست داعشی ویران کنند و آنها را به هلاکت برسانند.

این بیانیه تصریح کرد: نیروهای امنیتی توانستند هویت چند داعشی از جمله عنصر ملقب به «ابوعمر» را شناسایی کنند؛ تروریستی که عضو فرقه «نهاوند» داعش بود و همچنین داعشی دیگری با کنیه «ابوصفیه» نیز شناسایی شد.

این بیانیه افزود: « طبق اطلاعات وارده، این عناصر تروریستی که به جهنم و بدترین سرنوشت فرستاده شدند، در حمله به تیپ ۹۶ لشگر ۱۴ در ماه آوریل گذشته نیز دست داشتند.»

تحرک داعش در دیالی و کرکوک طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر شدت گرفته است و به همان نسبت، واکنش های رعدآسای ارتش و نیروهای حشدالشعبی عراق نیز به ویژه در ارتفاعات کرکوک؛ جایی که تروریست ها با استفاده از عوارض و ناهمواری های زمین در آن مخفی می شوند بیش از پیش ادامه دارد.

نیروهای امنیتی عراق برای نابودی و پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند، اما با این وجود، تحرک بقایای داعش در مناطق و استان‌های درگیر در ماه‌های گذشته با حمایت آمریکا افزایش یافته است که اوج آن حمله تروریستی و جنایت سه شنبه ۲۶ اکتبر( چهارم آبان ۱۴۰۰ ) به روستای «الرشاد» در منطقه «مقدادیه» استان دیاله بود؛ حمله ای که منجر به کشته یا زخمی شدن ۳۰ شهروند غیرنظامی شد.

منبع: ایرنا