شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#جام جهانی#وحید امیری#ذوب آهن

اشتباه بزرگ در خصوص ستاره سرخ ها؛ چه کسی به یحیی اطلاعات غلط داد؟/ وحید امیری به جام جهانی می رسد؟

مصدومیت شدید وحید امیری، ستاره چند سال اخیر پرسپولیس آب سردی بود بر پیکره یحیی و هواداران این تیم تا ناراحتی آنها از شکست برابر ذوب آهن دوچندان شود.

اشتباه بزرگ در خصوص ستاره سرخ ها؛ چه کسی به یحیی اطلاعات غلط داد؟/ وحید امیری به جام جهانی می رسد؟
خبرورزشی -

پرسپولیسی‌ها که برای ماندن در کورس و افزایش شانس‌ قهرمانی باید مقابل ذوب‌آهن برنده می‌شدند نتیجه‌ای بهتر از تساوی به دست نیاوردند و در فاصله چهار هفته به پایان لیگ شانس اندکی برای کسب عنوان قهرمانی دارند اما مساوی ناامیدکننده تنها اتفاق بد برای قرمزها در اصفهان نبود و مصدومیت شدید وحید امیری، ستاره چند سال اخیر این تیم آب سردی بود بر پیکره یحیی و هواداران پرسپولیس‌ تا ناراحتی‌ و نگرانی آنها دوچندان شود. هرچند آسیب‌دیدگی امیری، تازه نیست و این بازیکن مدت‌هاست‌ درد ناشی از ناحیه کمر را تحمل می‌کند و طی این‌مدت با تمام توان در خدمت تیم ملی و پرسپولیس بود.

 ماجرای یک آسیب‌دیدگی قدیمی
امیری در بازی مقابل کره‌جنوبی از ناحیه کمر دچار آسیب‌دیدگی شد اما باتوجه به بازی‌های حساس تیم ملی در انتخابی جام‌جهانی و همچنین بازی‌های پرسپولیس در لیگ ترجیح‌ داد قید درمان و استراحت را بزند تا برای اسکوچیچ و گل‌محمدی کم نگذارد. یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ما مهره‌های چهارم و پنجم کمرش به قدری آسیب‌دیده بود که به ران و زانو و ساق و انگشت‌های پایش هم فشار وارد می‌کرد و درد در این نواحی گاهی راه رفتن را هم برایش دشوار می‌کرد. با این حال با او تا جایی که توان داشت ادامه داد.
اواسط ماه قبل درد قدیمی از ناحیه کمر به سراغ امیری آمد و این بازیکن چند بازی پرسپولیس را به همین دلیل از دست داد. در همان روزها برخی از نزدیکان وحید به او پیشنهاد دادند باتوجه به اینکه فناوری و تجهیزات پزشکی لازم در داخل کشور برای درمان مصدومیتش از ناحیه کمر وجود ندارد، به آلمان سفر کند تا بتواند در یکی از کلینیک‌های مجهز این کشور مراحل درمانی لازم را سپری کند، در غیر این‌صورت ممکن است تشدید این مصدومیت در بازی‌های آینده باعث شود این بازیکن خلاق و پرتلاش جام‌جهانی قطر را از دست بدهد اما وحید نپذیرفت تا در مقطع حساس فصل دست پرسپولیسی‌ها را در پوست گردو بگذارد. از طرفی پرسپولیسی‌ها که چند مهره کلیدی خود ازجمله آل‌کثیر و نعمتی و ترابی را به دلیل مصدومیت طولانی در اختیار نداشتند نمی‌خواستند یکی ‌دیگر از ستاره‌هایشان را تا آخر فصل از دست بدهند.

 تعامل پزشکان تیم ملی و پرسپولیس
پزشکان تیم ملی و باشگاه پرسپولیس از زمان مصدومیت امیری با یکدیگر در ارتباط بودند و وضعیت این بازیکن را چک می‌کردند. در چنین مواقعی معمولا مربیان تیم‌ها سیاست کژدار و مریز را در پیش می‌گیرند تا هم فشار به بازیکن نیاید و هم تیم از غیبت طولانی‌مدت آن بازیکن دچار مشکل شود تا بعد و سر فرصت درمان اساسی بازیکن از سر گرفته شود. البته خیلی‌ها اعتقاد داشتند بازی کردن امیری در اصفهان تصمیم اشتباهی بود و این بازیکن حداقل تا آخر اردیبهشت‌ماه باید به استراحت می‌پرداخت اما کادرفنی قرمزها وقتی سعید آقایی مصدوم شد و از زمین بیرون رفت ترجیح داد امیری را به جای این بازیکن به زمین بفرستد و درنهایت هم آن اتفاق تلخ برای امیری رخ داد!

 پرسپولیسی‌ها یک هفته بیشتر به وحید استراحت دادند
تست‌هایی که کادر پزشکی پرسپولیس قبل از بازی با ذوب‌آهن از کمر امیری گرفتند این اجازه را به کادرفنی داد تا از این بازیکن استفاده کنند. گویا جواب آزمایش‌ها مشخص کرد که این ‌بازیکن مشکلی نداشته است. نکته جالب اینکه به کادرفنی پرسپولیس رسانده بودند که امیری یک هفته زودتر از این هم می‌توانسته بازی کند! بااین حال یحیی، یک هفته بیشتر از زمان توصیه شده به ستاره تیمش استراحت داد تا در اصفهان و بازی حساس مقابل ذوب‌آهن ستاره تیمش را سرحال در اختیار داشته باشد. با این حال اوضاع طبق پیش‌بینی‌های قبلی پیش نرفت و ستاره ملی‌پوش قرمزها که به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت به خاطر شدت مصدومیت از بازی خارج و راهی بیمارستان شد.

 دکتر شهاب: او به جام‌جهانی می‌رسد
پس از مصدومیت شدید وحید امیری که پزشکان ناچار شدند او را با آمبولانس از فولادشهر خارج کنند شایعه‌ای نگران‌کننده منتشر شد که این بازیکن ممکن است بازی‌های ایران در جام‌جهانی پیش رو را از دست بدهد. در همین خصوص و برای پیگیری بیشتر با دکتر شهاب پزشک تیم ملی تماس گرفتیم که دکتر شهاب خوشبختانه این خبر را تکذیب کرد و به خبرنگار «فرهیختگان» خیلی کوتاه گفت: «باتوجه به شرایط امیری می‌گویم این بازیکن به جام‌جهانی می‌رسد.»
البته دکتر شهاب از توضیح بیشتر پرهیز و درخواست کرد همین یک ‌جمله را نشر بدهیم تا هواداران این بازیکن و به‌خصوص علاقه‌مندان به تیم‌ملی از نگرانی خارج شوند.

 دیروز ام‌آرآی، امروز جراحی
بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس باتوجه به گزارش ام‌آرآی، امروز زیر تیغ جراحی می‌رود. امیری روز گذشته تحت ام‌آرآی قرار گرفت و با دریافت گزارش، پزشکان متخصص به این نتیجه رسیدند که وی باید هرچه سریع‌تر تحت عمل جراحی قرار بگیرد. او برای این منظور و تلاش برای هرچه سریع‌تر آماده شدن و بازگشت به تمرینات امروز زیر تیغ جراحی خواهد رفت.