شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#لیگ قهرمانان اروپا#تعداد

تغییرات عجیب در لیگ قهرمانان تصویب شد/ متفاوت‌تر از همیشه با ۳۶ تیم در یک گروه!

یوفا تغییبرات گسترده در لیگ قهرمانان اروپا را به صورت رسمی اعلام کرد که مهم‌ترین آن‌ها حذف گروه‌بندی و افزایش تعداد تیم‌هاست!

تغییرات عجیب در لیگ قهرمانان تصویب شد/ متفاوت‌تر از همیشه با ۳۶ تیم در یک گروه!
خبرورزشی -

کمیته اجرایی یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) تغییرات در فرمت لیگ قهرمانان اروپا از فصل ۲۵-۲۰۲۴ را به طور رسمی اعلام و تایید کرد.

براساس خبر رسمی سایت یوفا لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ به جای ۳۲ تیم با ۳۶ تیم در مرحله گروهی آغاز خواهد شد. این ۳۲ تیم نه در گروه‌های جداگانه بلکه همگی در یک گروه و به صورت لیگ با هم رقابت خواهند کرد.

هر تیم در این رقابت‌ها ۸ بازی خارج و داخل خانه انجام خواهد داد اما با هشت حریف مختف. در واقع هر باشگاه حداقل هشت بازی در مرحله گروهی در برابر هشت حریف مختلف (چهار بازی خانگی و چهار بازی خارج از خانه) به جای ۶ بازی قبلی در برابر سه تیم، برگزار خواهد کرد و ۸ تیم برتر این رقابت‌ها به مرحله حذفی صعود خواهند کرد. همچنین تیم‌هایی که از رده نهم تا رده بیست‌وچهارم قرار می‌گیرند، برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی، در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف یکدیگر می‌روند.

سهمیه کشوری که باشگاهش در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان می‌شود، یکی بیشتر می‌شود و یک سهمیه به کشور رده پنجم رده بندی باشگاهی یوفا که دو سهمیه دارد تعلق می‌گیرد و تیم‌های شرکت کننده از آن کشور از دو به سه افزایش می‌یابند.

این فرمت برای لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا نیز قابل تطبیق است و از فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ قابل اجرا خواهد بود.

همۀ این تصمیم‌ها در جلسه کمیته اجرایی یوفا که روز سه شنبه در وین برگزار شده بود، اتخاذ شد و مورد تایید اعضا قرار گرفت.