شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عمان

انتقاد شدید مفتی اعظم عمان از اعلام همدردی برخی سران عربی با رژیم صهیونیستی

انتقاد شدید مفتی اعظم عمان از اعلام همدردی برخی سران عربی با رژیم صهیونیستی

شیخ احمد بن حمد الخلیلی، مفتی اعظم عمان، با تکرار فراخوان پیشینش برای حمایت از مسلمانان فلسطین و مسجدالاقصی ضمن انتقاد شدید از کسانی که «شتابان در مسیر خواسته‌های رژیم صهیونیستی به راه افتاده و با آن همدردی می‌کنند»، افزود: این افراد از راه شریعت خارج شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ الخلیلی در توئیتر خود نوشت: یکی از بدترین چیزهایی که برای ملت ما اتفاق افتاده، ناتوانی و عجز در دفاع از مقدسات خود در سرزمین معراج و دست کشیدن از مساعدت برای کمک و آزادسازی آن از اشغالگران است.

وی افزود: این مسئولیت بر عهده همه امت اسلام است و هیچ ملت یا قومیتی از این مسئولیت مستثنی نیست، از آنجا که مسلمانان باید ید واحده‌ای علیه دشمنان‌شان باشند، ترک یاری یک مسلمان، ترک نصرت و یاری‌رسانی به کل دین اسلام است، مشخص نیست مسلمانان چه زمانی به این مساله مهم آگاه خواهند شد؟

مفتی عمان ادامه داد: جرمی بزرگتر از این شتابزدگی در پیروی از خواست دشمن و همدردی و پشتیبانی از او برابر مسلمانان نیست، به خدا پناه می‌بریم چراکه چنین رفتاری جز از دل‌های بیمار و طی کننده راه ارتداد از اسلام برنمی‌آید.

در ۱۷ آوریل، در پی یورش‌ها و هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها، مفتی اعظم عمان با انتقاد از کوتاهی‌کنندگان در دفاع از مسجدالاقصی، از فلسطینیانی که قهرمانانه برابر اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در ماه رمضان به مسجدالاقصی مقاومت می‌کنند، تجلیل کرد.

یحیی السنوار، رئیس جنبش «حماس» در غزه در آخرین سخنرانی خود در نوار غزه در پایان از این اعلام موضع مفتی عمان و پرداختن دقیق وی به قضایای واقعی جهان اسلام، تشکر ویژه کرد.

انتهای پیام/