شهر خبر

سازمان همکاری اسلامی درباره ادعای حاکمیت اسرائیل بر قدس بیانیه صادر کرد

کدخبر: 494270
اقتصادنیوز: سازمان همکاری اسلامی امروز با صدور بیانیه‌ای ادعاهای نخست‌وزیر رژیم اسرائیل مبنی بر حاکمیت این رژیم بر قدس و مقدسات مسلمانان در سرزمین های اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سازمان همکاری اسلامی اظهارات اخیر « نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر حاکمیت این رژیم بر قدس و مسجد الاقصی را محکوم کرد و این اظهارات را نقض آشکار قوانین المللی و قطعنامه های بین المللی صادر شده در این زمینه دانست.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان همکاری اسلامی گزارش داد، این سازمان امروز ( سه شنبه ) با صدور بیانیه ای ادعاهای نخست وزیر رژیم اسرائیل مبنی بر حاکمیت این رژیم بر قدس و مقدسات مسلمانان در سرزمین های اشغالی را محکوم کرد و این اظهارات را نقض آشکار قوانین و قطعنامه های بین المللی صادر شده در خصوص قدس و مسجد الاقصی دانست. 

این سازمان همچنین تخریب خانه خانواده « الرجبی » در سیلوان توسط اشغالگران قدس را محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی حمایت قاطع خود را از حق مردم فلسطین برای حاکمیت کامل بر شهر قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین اعلام کرد و بار دیگر تمام مواضع و اقدامات رژیم اسرائیل از جمله سیاست استعمار، تخریب منازل، مهاجرت اجباری شهروندان فلسطینی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی که با هدف تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی آن انجام می شود را محکوم کرد.

این سازمان همچنین رژیم اشغالگر اسرائیل را به طور کامل و مستقیم مسئول ادامه این جنایات و حملاتی دانست که روزانه علیه مردم فلسطین و مقدسات آنها و نقض  قطعنامه های بین المللی انجام می دهد و در عین حال از جامعه بین‌الملل به‌ ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که مسئولیت‌های خود را در قبال اجرای مصوبات و اعمال فشار بر رژیم اسرائیل برای توقف نقض مستمر قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی از سوی این رژیم انجام دهند.

 نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست کابینه خود گفته بود که اسرائیل بدون توجه به هرگونه ملاحظات خارجی، حاکم بر بیت المقدس است و تمام تصمیمات مربوط به مسجد الاقصی و این شهر را اتخاذ خواهد کرد.