شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

تصاویری متفاوت از خودروی خاص یک استارت‌آپ آلمانی | کوچک، سبک و پرقدرت

یک خودروی الکتریکی جمع و جور شهری جدید در راه است. خودرویی با نام e-wave X که چهار صندلی و پانل‌های بدنه پلیمری قابل بازیافت بدون رنگ دارد.

خودروی برقی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، ادعا می‌شود این خودرو با هر بار شارژ ۲۴۰ کیلومتر را طی می‌کند.

e-wave X که توسط استارت‌آپ آلمانی e.GO Mobile طراحی شده است، به طور رسمی در روز  ششم ماه مه در برلین در یک رویداد عمومی با حمایت IFA رونمایی شد.

این خودرو البته هنوز وارد تولید نشده است و بنابراین مشخصات زیادی در این مرحله نیز از آن در دسترس نیست.

به گفته این شرکت، این خودروی چهار نفره دارای یک قاب فضایی آلومینیومی برای ایمنی بیشتر و هندلینگ بهبود یافته است. یک پوسته بیرونی پلیمری تمام رنگی دارد؛ به این معنی که در صورت خراشیده‌شدن سطح آن بازهم اشکالی در ظاهر به‌وجود نمی‌آید. چراغ‌های جلو LED؛ یک دوربین دید عقب؛ حسگرهای پارک هوشمند و قابلیت شارژ شدن از طریق شارژر سریع دیواری ۱۱ کیلوواتی یا از هر پریز برق خانگی، از جمله مشخصات مهم این وسیله نقلیه کوچک هستند.

هیچ صحبتی در مورد مدت زمان شارژ یا ظرفیت باتری وجود ندارد، اما یک بار شارژ باید برای مسافت ۲۴۰ کیلومتری رانندگی در شهر خوب باشد. این رقم احتمالا در حالت رانندگی اقتصادی است که با حالت‌های راحت و اسپورت تغییراتی در آن ایجاد خواهد شد. حداکثر توان موتور آن نیز ۸۰ کیلووات اعلام شده است.

راننده یک صفحه نمایش لمسی تمام دیجیتال در اختیار دارد. شارژ بی‌سیم تلفن هوشمند همراه با اتصال بی‌سیم Apple CarPlay و Android Auto نیز در دسترس خواهد بود. خودرو، یک فرمان سه پره قابل تنظیم ارتفاع و عرض دارد و نقاط اتصال استاندارد ایزوفیکس به صندلی‌ ایمنی کودک اجازه می‌دهد تا به صندلی‌های عقب و سرنشینان بسته شوند.

برخی از ویژگی‌های دیگر خودرو شامل کمک‌دنده شروع در سربالایی حسگرهای نور محیط و باران، یک قفسه سقف یکپارچه وعملکرد AVAS (سیستم هشدار خودروی صوتی) است که صدایی خارجی تولید می‌کند تا عابران پیاده، کودکان و غیره را از حضور خودروی برقی بی‌صدا آگاه کند.

در نهایت، قیمت پایه این خودرو ۲۴ هزار و ۹۹۰ یورو است.