شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#خوزستان#همدان#استقلال خوزستان

جدال شهرداری همدان مقابل استقلال خوزستان برای بقا در لیگ یک کشور

جدال شهرداری همدان مقابل استقلال خوزستان برای بقا در لیگ یک کشور

هفته بیست و نهم مسابقات لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی امروز(سه‌شنبه) در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود که در یکی از دیدارهای این هفته شهرداری همدان میزبان استقلال خوزستان است.

جدول رده‌بندی مسابقات لیگ یک در پایان هفته بیست و هشتم نشان می‌دهد که شهرداری همدان برای قطعی شدن بقا در این مسابقات باید در دیدارهای آتی به دنبال کسب حداکثر امتیاز لازم باشد.

شاگردان طلایی منش که نخستین سال حضورشان در لیگ یک را تجربه می‌کنند تا به اینجا موفق به کسب هفت پیروزی، چهارده تساوی و هفت باخت شده‌اند و با ۳۵ امتیاز رتبه یازدهم را در جدول دارد.

نماینده همدان هنوز ۶ بازی تا پایان فصل جاری لیگ یک پیش رو دارد بنابراین نمی‌تواند با اطمینان از بقا در لیگ یک در این دیدارها حاضر شود.

نماینده همدان هنوز ۶ بازی تا پایان فصل جاری لیگ یک پیش رو دارد بنابراین نمی‌تواند با اطمینان از بقا در لیگ یک در این دیدارها حاضر شود.

در پایان فصل جاری رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور سه تیم به لیگ ۲ سقوط می‌کنند و براساس جدول مسابقات، ماشین‌سازی تبریز و شاهین شهرداری بوشهر با یازده امتیاز از هم اکنون سقوط کرده‌اند و جدال سایر تیم‌های نیمه دوم جدول برای بقا است.

در حال حاضر تیم‌های شمس آذر قزوین ۳۶ امتیاز، شهرداری آستارا ۳۶ امتیاز، شهرداری همدان ۳۵ امتیاز، سایپا تهران ۳۴ امتیاز، قشقایی شیراز۳۴ امتیاز، ویستاتوربین تهران ۳۲ امتیاز، استقلال ملاثانی ۳۲ امتیاز و رایکا بابل ۳۱ با ۳۱ امتیاز تیم‌های نهم تا شانزدهم جدول همچنان در کورس بقا قرار دارند.

در واقع این تیم‌ها هر یک ۶ بازی سرنوشت ساز در پیش دارند و فرصت کسب ۱۸ امتیاز این دیدارها برای آن‌ها فراهم است و نمی‌توان از هم اکنون تیم سوم سقوط کننده را مشخص کرد.
 

عبور از استقلال خوزستان فرصت طلایی برای شهرداری

شهرداری همدان این هفته در شرایطی میزبان استقلال خوزستان است که به نسبت تیم‌های نیمه دوم جدول شرایط بهتری دارد و می‌تواند با عبور از میهمان خود در بازی امروز به جایگاه امن در جدول لیگ یک برسد.

استقلالی‌ها که با ۴۱ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه ششم جدول امیدی برای صعود ندارند، حالا ادامه مسابقات خود را فقط به دنبال کسب بهترین جایگاه ممکن در لیگ پیگیری می‌کنند.

البته تغییر در کادر فنی این تیم و حضور سیروس پورموسوی سرمربی سرشناس خوزستان انگیزه تازه به این تیم داده به خصوص پورموسوی که تلاش می‌کند بازهم توانمندی خود را این بار در لیگ یک به اثبات برساند و با کارنامه درخشان فصل جاری مسابقات را به پایان ببرد.

بنابراین نتیجه بازی مقابل شهرداری همدان برای این سرمربی از حیث اثبات توانایی فنی خود نیز مهم است و در مقابل شاگردان طلایی منش به دنبال انتقام شکست دور رفت هستند.

آن‌ها بازی رفت را یک بر صفر شکست خوردند و اکنون علاوه بر جبران آن شکست، رسیدن به سه امتیاز را دنبال می‌کنند چرا که این برد می‌تواند رتبه شهرداری را در جدول ارتقا بدهد.

شهرداری چی‌ها به خوبی می‌دانند که سه امتیاز این مسابقه بهترین فرصت برای گام بلند از رهایی منطقه خطرساز لیگ یک است و بالاتر از حریفان سنتی می‌توانند در آرامش باشند.
 

کارنامه خوب طلایی منش

سرمربی شهرداری همدان تا به اینجا کارنامه خوبی را به ثبت رسانده و توانسته تیمش را در نخستین سال حضور در لیگ یک در میانه‌های جدول قرار دهد.

یکی از ویژگی‌های طلایی منش در هر بازی نباختن بود و این تاکتیک به خوبی توانست به جایگاه میانه جدولی شهرداری در طول مسابقات کمک کند.

او با اتکا به شاگردانش که اغلب بومی هستند، تیمی هماهنگ را روانه بازی‌ها کرد و در تمامی آمارهای برد، باخت، گل زده و گل خورده به همان میزان ارزیابی تیم‌های میانه نشین جدول لیگ یک قرار گرفت.

حمایت‌های به موقع و خوب شهردار همدان نیز بر موفقیت شهرداری کمک شایانی کرد تا این تیم از گزند سقوط در امان بماند.

حمایت‌های به موقع و خوب شهردار همدان نیز بر موفقیت شهرداری کمک شایانی کرد تا این تیم از گزند سقوط در امان بماند.

سیدمسعو د حسینی حتی برای کوچکترین مشکل تیم دستور پیگیری داد و چندین مرتبه نیز نشست‌های مختلف را با کادر فنی و بازیکنان برگزار کرد.

مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز به خوبی از تیم حمایت کردند و با پرداخت چند نوبت درصد به اعضای تیم، انگیزه لازم را در میان آن‌ها فراهم ساختند.
 

سرپرست شهرداری: دیدارهای سرنوشت ساز در پیش داریم

سرپرست تیم فوتبال شهرداری همدان می‌گوید: تمامی دیدارهای باقی مانده سرنوشت ساز است و باید با تمام قوا به جنگ حریفان برویم.

«مجتبی وثوقی» افزود: بازی راحت وجود ندارد و همه تیم‌ها برای کسب حداکثر امتیاز به میدان می‌آیند و ما نیز با همین تفکر در برابر آن‌ها ظاهر می‌شویم.

وی اضافه کرد: سعی ما کسب حداکثر امتیاز در بازی مقابل استقلال خوزستان است هر چند این تیم از قدرت خوبی برخوردار بوده و کادر فنی باتجربه‌ای را در اختیار دارد.

وثوقی خاطرنشان کرد: ما برای کسب بهترین رتبه در فصل جاری لیگ ۲ تلاش می‌کنیم و امیدوارم به این مهم دست یابیم.
 

یزدانی داور شهرداری و استقلال

اسامی داوران قضاوت کننده در دیدارهای هفته ۲۹ لیگ دسته اول فوتبال از سوی کمیته داوران اعلام شد.
تیم داوری این مسابقات به شرح زیر است:
 
سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱
 
آرمان گهر سیرجان – پارس جنوبی جم
محمد ممتاز – علیرضا صیاد – ابراهیم امتنایی – امیر شریفی - ناظر: مجید روغنی
 
شهرداری همدان – استقلال خوزستان
شاهین یزدانی – وحید سیفی – سجاد ایرانپور – فرهاد قاسمی - ناظر: بابک وسیله بر
 
رایکا بابل – مس کرمان
ناصر جنگی – علی الفتی – بابک خسروی – میثم صفاری - ناظر: علی اکبر جهانی
 
قشقایی شیراز – مس شهر بابک
ایمان شاه ولی – مازیار معتمدنیا – علیرضا ممبینی – سعید کیانی - ناظر: اسماعیل صفیری
 
ویستا توربین – شهرداری آستارا
مجتبی شجاعی – حمیدرضا آذرنیاد – احمد رفیعی – ابراهیم خاجانی - ناظر: مختار مهدوی
 
استقلال ملاثانی – شمس آذرقزوین
عبدالحسین باستان – حامد تازه پور – آرش امینی – علی محمدی پور - ناظر: عبدالرسول استادزاده
 
ملوان بندرانزلی – سایپا تهران
موعود بنیادی فرد – علی میرزابیگی – قهرمان نجفی – محمد معافی - ناظر: محمدحسین اسدی
 
شاهین شهرداری بوشهر – خوشه طلایی ساوه
علی سام – عدنان پیروی – علی فرزانمنش – حسین امیدی - ناظر: اسماعیل آمری
 
ماشین‌سازی تبریز – خیبر خرم آباد
فرزاد منصوری – هیمن نوربخش – ساسان مصری – میلاد کهزایی - ناظر: اکبر بخشی زاده