شهر خبر

اصغر شرفی:

تیم ملی با این بازیکنان استخوانی می خواهد جام جهانی برود؟/ فوتبال ایران بهشت دزدان است

تیم ملی با این بازیکنان استخوانی می خواهد جام جهانی برود؟/ حضور امثال درویش در فوتبال جنایت است/ آن آقا چطور خودش را با دایی مقایسه می کند؟

مربی اسبق تیم ملی گفت: وقتی لیگ فوتبال ایران را نگاه می کنم بازیکنان استقلال و پرسپولیس اینقدر از نظر بالاتنه ضعیف هستند که مثل ساندویچ استخوان می مانند، این ها می خواهند به جام جهانی بروند؟

به گزارش مشرق، اصغر شرفی، مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین درباره شرایط این روزهای فدراسیون در ارتباط با تدارک مسابقات برای تیم ملی جهت حضور هر چه بهتر در جام جهانی اظهاراتی را مطرح کرد.

*مسئولان فوتبال انگلیس و آمریکا اهل فساد نیستند

شرفی درباره تدارک تیم های همگروه ایران برای ورود بهتر به جام جهانی اظهار داشت: «ما با انگلیس می خواهیم بازی کنیم. آیا از وضعیت آنها خبر داریم؟ فکر می کنید آنها این روزها می خورند و می خوابند؟ از آمریکا خبر دارید؟ فکر می کنید تیم آمریکا این روزها می خورد و می خوابد؟ نظم و انضباط فوتبال ما کجاست؟».

وی افزود: «اگر فوتبال انگلیس و آمریکا پیشرفت می کند به خاطر داشتن سازمان منسجم در فوتبالشان است. به خاطر نظم و انضباط در کارهای‎شان است. به خاطر این است که رؤسای شان تمیز کار می‌کنند و اهل فساد نیستند».

*لیگ ایران از بنگلادش ضعیف تر است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: «اینکه نشد کار! هر دوره برویم جام جهانی، آنجا دو تا توپ شانسی به هم پاس بدهیم، بدو، بدو کنیم و در نهایت در همان دور گروهی حذف شویم و به ایران برگردیم! به خدا قسم من از تماشای لیگ فوتبال ایران غصه می خورم».

شرفی در این‌باره که چرا از دیدن لیگ فوتبال ایران غصه می خورد، توضیح داد: «لیگ فوتبال بنگلادش از فوتبال ایران جلوتر است. از نظر فنی که هیچ چیزی در این مسابقات نمی بینیم. استقلال و پرسپولیس هم که گل سرسبد فوتبال این کشور هستند بازیکن درست حسابی ندارند».

تیم ملی با این بازیکنان استخوانی می خواهد جام جهانی برود؟/ حضور امثال درویش در فوتبال جنایت است/ آن آقا چطور خودش را با دایی مقایسه می کند؟

*بازیکنان آبی و قرمز به درد تیم ملی نمی خورند

وی خاطرنشان کرد: «وقتی به بالاتنه بازیکنان استقلال و پرسپولیس نگاه می‌کنم یاد ساندویچ استخوان می افتم! اینها می‌خواهند بروند برای تیم ملی بازی کنند؟ اینها می‌خواهند با بازیکنان آمریکا و انگلیس تنه به‌تنه شوند؟ این بدنها به درد تیم ملی نمی خورند. برای همین است که وقتی تیم ملی به میدان می‌رود از ۱۱ نفر، ۱۰ نفر شان لژیونر هستند».

*بازیکن ایرانی به مدیرکوتوله محل نمی گذارد

شرفی اضافه کرد: «بازیکن لژیونر ایرانی اگر در اروپا یا هر کشوری پول خوب می گیرد به همان اندازه هم از او کار می کشند. ورزش حرفه ای می کند و بدنش را می سازد. بازیکن ایرانی فقط پول می گیرد، ولی بازدهی لازم را ندارد. چون مدیر بالای سرش نیست».

سرمربی اسبق باشگاه پاس تهران تصریح کرد: «وقتی یک سری آدم کوتوله بالای سر فوتبال و این باشگاه ها قرار می گیرند همین می شود. چون پایشان را روی دوش بقیه می گذارند تا بروند آن بالا و خودی نشان بدهند. آنها که از فوتبال سر در نمی آورند تا یقه بازیکن را بگیرند. بله بازیکن ایرانی در لیگ ایران خوب پول می گیرد ولی چون می داند مدیر کوتوله باشگاهش از فوتبال سر در نمی آورد به او باج نمی دهد و به اندازه یک دهم پولش برای باشگاهش انرژی نمی گذارد و فقط به مدیرانش می خندد».

تیم ملی با این بازیکنان استخوانی می خواهد جام جهانی برود؟/ حضور امثال درویش در فوتبال جنایت است/ آن آقا چطور خودش را با دایی مقایسه می کند؟

*فوتبال جای دادکان هاست!

وی افزود: «وقتی می‌گویم یکی مثل دادکان باید در فوتبال حضور داشته باشد برای همین است. کسانی که سرد و گرم فوتبال را چشیده باشند. چرا صفایی‌فراهانی را برنمی گردانید؟ واقعاً فوتبال باشگاهی در ایران، جای امثال مددی است که خودش را با علی دایی مقایسه می کند؟ واقعاً آدم گریه اش می گیرد. درویش از کجا وارد فوتبال شد؟ حضور این قبیل افراد در فوتبال جنایت در حق این رشته است. چه کسی اینها را وارد فوتبال می کند؟».

*پورسانت بگیرهای قرارداد ویلموتس کجایند؟

سرمربی اسبق تیم ملی با یادآوری حضور مارک ویلموتس (سرمربی بلژیکی اسبق تیم ملی فوتبال) در ایران و طلب شش و نیم میلیون یورویی اش از کشورمان تاکید کرد: «ویلموتس را چه کسی به ایران آورد؟ چه کسانی پای قراردادش را امضا کردند؟ الان این افراد کجا هستند؟ ما که دیگر می دانیم آوردن یک مربی پورسانت دارد. ما که می دانیم هماهنگی یک بازی ملی پورسانت دارد. چرا کسی نمی رود یقه آنهایی که ویلموتس را آوردند و امروز خبری از هیچ‌کدام‌شان نیست، بگیرد؟ به کارلوس کی روش ایراد می گرفتند که بابت بازی های تدارکاتی تیم ملی پورسانت می گیرد. نوش جانش! لااقل دوتا بازی برای تیم ملی تدارک می دید که به درد تیم ایران می خورد».

تیم ملی با این بازیکنان استخوانی می خواهد جام جهانی برود؟/ حضور امثال درویش در فوتبال جنایت است/ آن آقا چطور خودش را با دایی مقایسه می کند؟

*فوتبال ما بهشت دزدان است

شرفی یادآور شد: «بارها به این موضوع پرداخته‌ام که فوتبال ایران بهشت کلاهبردارهاست. بهشت ایجنت هایی است که مربیان و بازیکنان دوزای خارجی شان را بیاورند، قرارداد سنگین ببندند و بعد بروند شکایت کنند. فوتبال ایران بهشت دزدان است».

*چرا در ماه رمضان فوتبال نداشتیم؟

مربی اسبق تیم ملی در ارتباط با تعطیلی یک ماهه فوتبال ایران به خاطر ماه مبارک رمضان با اشاره به دوران حضورش در فوتبال امارات گفت: «زمانی که در امارات مربیگری میکردم بهترین روزهای فوتبال مان در ماه رمضان بود. چون از یک ساعت بعد از افطار تا سحر تمام امارات بیدار بود و با برگزاری مسابقات فوتبال شور و حال خاصی بوجود می‌آمد. واقعاً فوتبال در آن کشور به ویژه در ماه رمضان برای اهالی امارات برکت داشت».

وی افزود: «ولی تعطیلی لیگ برتر در این یک ماه مشخص کرد هیچ کس به فکر تیم ملی نیست. در همه کشورهای عربی و مسلمان دور و بر ایران فوتبال برگزار می شد غیر از ما! اگر لیگ به موقع تمام می شد تدارک برای تیم ملی هم بهتر صورت می گرفت. گرچه در آنصورت هم باز چشم‎مان آب نمی خورد».

منبع: روزنامه خبر ورزشی