شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر ارشاد

نخستین عهدوارۀ سراسری مهدویت برگزیدگان خود را شناخت

نخستین عهدوارۀ سراسری مهدویت برگزیدگان خود را شناخت

اختتامیه نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت با حضور وزیر ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اختتامیه نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده مدیر ارشاد استان تهران و جمعی از برگزیدگان این جشنواره در حوزه هنری برگزار شد. 

اسماعیلی با اشاره به اینکه موضوع مهدویت و آرمان‌شهری که تمام ادیان و مذاهب وعده آن را داده‌اند، در تشیع به شکل منحصر به فرد و ویژه‌ای وجود دارد که همان ارتباط قلبی با امام حیّ و استمداد از آن وجود مقدس است. ما اعتقاد داریم امام اسباب رحمت و برکت خدا به عالم و آدم است. مجموعه ادعیه‌ای که از ائمه معصومین دربارۀ امام عصر عجل الله تعالی فرجه صادر شده، با مضمون این ارتباط قلبی است. 

وی افزود: از برکات انقلاب اسلامی این بود که سبب شد امروز گفتمان مهدویت به عنوان تفکری ناب در جهان مورد بحث قرار گیرد، چرا که اساس اندیشه انقلاب اسلامی که از سوی امام راحل نهادینه شد، مبتنی بر تفکر مهدویت و ظهور بود که اکنون در قالب نظام امام و امت و مسئلۀ ولیّ فقیه نمود یافته است؛ لذا خود ترسیم موضوع مهدویت و فضای غیبت امام عصر پر از مفاهیم ناب فرهنگی و هنری است. ما از این ظرفیت عظیم فکری باید در راستای تولید چنین آثاری بهره ببریم. 

اسماعیلی دربارۀ عهدوارۀ چلۀ مهدویت گفت: این عهدواره الگوی مناسبی را در اختیار سایر مراکز استانی ارشاد قرار می‌دهد و امیدواریم سایر استان‌ها از این عهدواره الگو بگیرند. 

به گزارش تسنیم، این عهدواره در 16 رشته و در 16 شهرستان استان تهران برگزار شد که هر شهرستان دبیرخانۀ یکی از بخش‌های این جشنواره شد. دبیرخانه نقاشی در شهرستان فیروزکوه، نمایش آیینی شهرستان دماوند، آواها و نواها شهرستان ورامین، فیلم شهرستان پاکدشت، خوشنویسی، شهرستان ری، شعر شهرستان شمیرانات، محیط‌آرایی شهرستان قدس مستقر بودند.  

نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت، تحرک و بالندگی در جامعه، امید به آینده در جامعه مهدوی، عدالت گستری به عنوان شاخصه اصلی آرمان مهدویت، انقلاب اسلامی مردم ایران زمینه ساز انقلاب جهانی موعود، بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه دولت کریمه، مصونیت بخشی در مواجه یا انحرافات فکری و عقیدتی مهدویت، جایگاه منجی در مذهب اسلامی و سایر ادیان الهی از جمله محورها و موضوعات این عهدواره است.

در پایان این مراسم از دومین پوستر عهدنامه چلۀ مهدوی رونمایی شد. 

انتهای‌پیام/