شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ونزوئلا

شورش ودرگیری خونین در یک زندان ونزوئلا

به‌دنبال وقوع شورش و درگیری روز جمعه در زندان «اوریبانا» واقع در ایالت لارا در شمال ونزوئلا دست‌کم ۵۰ نفر کشته و حدود ۹۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

شورش ودرگیری خونین در یک زندان ونزوئلا

ایریس وارلا، معاون وزیر دادگستری ونزوئلا در امور اداره زندان‌ها، بازرسی سلول‌های زندانیان برای یافتن سلاح را از عوامل شورش و درگیری بین زندانیان و مسوولان زندان اعلام می‌کند.

گروه بین‌الملل- به‌دنبال وقوع شورش و درگیری روز جمعه در زندان «اوریبانا» واقع در ایالت لارا در شمال ونزوئلا دست‌کم ۵۰ نفر کشته و حدود ۹۰ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

ایریس وارلا، معاون وزیر دادگستری ونزوئلا در امور اداره زندان‌ها، بازرسی سلول‌های زندانیان برای یافتن سلاح را از عوامل شورش و درگیری بین زندانیان و مسوولان زندان اعلام می‌کند. وی در ادامه می‌گوید: «ما از این مطلب که بازرسی و جست‌وجو در سلول زندانیان از طریق یک شبکه تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی پخش شد غافلگیر شدیم این امر دلیل وقوع ناآرامی و شورش در زندان شده است.»

منابع بیمارستانی در بارکیزیمتو مرکز ایالت لارا واقع در غرب کاراکاس پایتخت از پذیرش زندانیانی خبر می‌دهند که با سلاح گرم مجروح شده‌اند. در ماه اوت گذشته نیز در یک زندان در نزدیکی کاراکاس بر اثر وقوع درگیری بین زندانیان دست‌کم ۲۵ تن کشته و ۴۳ نفر دیگر زخمی شدند.

زیاد از حد بودن جمعیت زندانیان ونزوئلا از جمله مشکلات سازمان اداره زندان‌های این کشور به شمار می‌رود. مطابق آمارها، در ونزوئلا حدود ۵۰ هزار زندانی وجود دارد این در شرایطی است که زندا‌ن‌های این کشور ظرفیت پذیرش تنها ۱۴هزار زندانی را دارند.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد