به گزارش رویترز، یک عضو ارشد بانک مرکزی انگلیس که از افزایش بیشتر نرخ بهره حمایت کرده بود،‌ نسبت به بالا رفتن تورم در این کشور هشدار داد.

مایکل ساندرز، عضو ارشد بانک مرکزی انگلیس (BoE)، که هفته گذشته از افزایش بیشتر نرخ بهره نسبت به دیگر همکارانش حمایت کرد، گفت که نگران است که تورم بیش از پیش‌بینی‌های این بانک باشد که احتمالاً در اواخر امسال به بالای ۱۰ درصد می‌رسد.

ساندرز طی یک سخنرانی در اندیشکده بنیاد رزولوشن این کشور گفت: احتمالاً‌ تورم پیش بینی شده توسط بانک مرکزی نسبت به افزایش نرخ‌های بهره بیشتر خواهد بود.

وی افزود: ترجیح من این است که کل کشور سریع به سمت یک سیاست پولی خنثی‌تر حرکت کند.

ساندرز و دو عضو دیگر کمیته سیاست پولی بانک مرکزی بریتانیا در نشست ماه می این کمیته به افزایش نرخ بهره از ۰.۷۵درصد به ۱.۲۵درصد رای دادند.

وی در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت که تورم و شاخص‌های کلیدی تورم در بلندمدت بالا خواهد بود که منجر به بالا رفتن هزینه‌ها در بخش خدمات و دستمزدها شود.

ساندرز گفت: شرایط اقتصادی کشور احتمالاً به سمتی پیش خواهد رفت که هزینه‌ها بر درآمدها غالب بیاید و موجب افت اقتصاد در همه زمینه‌ها باشیم.

طبق آمارهای دولتی در انگلیس در ۱۲ ماه منتهی به مارس قیمت‌ کالاهای مصرفی در انگلیس حدود ۷درصد افزایش یافته است که در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. بانک مرکزی بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد که احتمالاً تورم در اواخر امسال به بیش از ۱۰ درصد می‌رسد که به طور حتم منجر به رکود شدید اقتصادی خواهد شد.