شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کمیته امداد#مددجویان

احمدلو:

فرانشیز خدمات بستری مددجویان کمیته امداد رایگان شد

فرانشیز خدمات بستری مددجویان کمیته امداد رایگان شد

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد گفت: با تصویب هیأت وزیران، فرانشیز خدمات بستری مددجویان کمیته امداد در قالب نظام ارجاع رایگان شد.

به گزارش مشرق، مجتبی احمدلو با اعلام این خبر افزود: با تصویب هیأت وزیران در خصوص تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱ در بخش دولتی، خودپرداخت (فرانشیز) تمام مددجویان کمیته امداد اعم از شهری و روستایی برای خدمات بستری در قالب نظام ارجاع در بخش دولتی رایگان شد.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد خاطرنشان کرد: بر اساس این تصویب‌نامه، خدمات سرپایی درمان برای مددجویان با در نظر گرفتن نظام ارجاع از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

احمدلو اظهار کرد: فرانشیز بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد برای خدمات سرپایی نیز در قالب نظام ارجاع رایگان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین فرانشیز مراجعه به پزشک خانواده برای مددجویان شهری کمیته امداد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت در طرح نظام ارجاع حداکثر ۷.۲۰۰ تومان است.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد افزود: پیش از این ۱۰ درصد هزینه‌های خدمات بستری بخش دولتی برای خانواده‌های روستایی برعهده مددجویان بود که با این تصویب‌نامه، فرانشیز خدمات بستری برای تمام مددجویان کمیته امداد رایگان شد.

احمدلو گفت: این مصوبه از ابتدای سال جاری برای مراکز درمانی دولتی لازم‌الاجراست.

منبع: مهر