شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#آیوو#تغییر#عرصه#رویارویی#فلسطینیان

یادداشت بین الملل؛

تل آیوو و تغییر عرصه رویارویی با فلسطینیان

تل آیوو و تغییر عرصه رویارویی با فلسطینیان

رژیم صهیونیستی پس از ناتوانی در تقابل با مقاومت و ملت فلسطین در اراضی اشغالی، تصمیم گرفته‌ است عرصه رویارویی با آنها را به خارج از این اراضی تغییر دهد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل - محمدعلی تخت رونده: منابع غربی امروز گزارش دادند که رژیم صهیونیستی به دولت‌های هم‌پیمان خود خبر داده که برای انتقام از عملیات فلسطینی‌ها طی دو ماه اخیر، رهبران حماس در خارج از فلسطین را ترور خواهد کرد.

روزنامه انگلیسی تایمز امروز دراین باره نوشت که تل‌آویو به همپیمانان خود اعلام کرده در انتقام از عملیات دو ماه اخیر فلسطینی‌ها، در نظر دارد برخی از رهبران جنبش حماس در خارج از فلسطین را ترور کند. براین اساس، سران رژیم صهیونیستی عنوان کرده‌اند در صورتی که عملیات فلسطینی‌ها متوقف نشود، جوخه‌های ترور خود را برای قتل رهبران حماس فرامی‌خوانند.

تایمز مدعی شده که در پی این تهدیدات رهبران حماس در لبنان و قطر در معرض خطر قرار دارند. این در حالی است که در چند روز اخیر در پی سخنرانی یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه برخی مقامات و محافل صهیونیستی بر لزوم ترور وی تاکید کرده بودند. در پی این تهدیدات نیز حماس تاکید کرده بود هرگونه ترور رهبران این جنبش با پاسخ محکم و قطعی مقاومت فلسطین همراه خواهد شد.

بر این اساس، به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها پس از ناتوانی در تقابل با مقاومت و ملت فلسطین در داخل، تصمیم گرفته‌اند عرصه رویارویی را به خارج تغییر دهند. در دو ماه اخیر تحولاتی در فلسطین رخ داده که رژیم صهیونیستی از مهار آنها ناتوان بوده است.

عملیات‌های پیاپی فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی سران تل‌آویو را تا حدی دچار استیصال و درماندگی کرده که خود به مخاطره‌آمیز بودن این وضعیت اذعان کرده و بر لزوم تغییر شرایط تاکید ورزیده‌اند.

اما صهیونیست‌ها در گذشته نیز نشان داده‌اند در سیاست‌های خود برای فرار از ناکامی، همواره مرتکب اقداماتی می‌شوند تا این شکست‌ها را به خیال خود پشت سر بگذارند. البته که حماقت‌های آنها در گذشته در ارتکاب اقدامات این چنینی و ترور رهبران مقاومت نتیجه عکس داده است.

در چند دهه اخیر با وجود اینکه سیاست ترور رهبران فلسطینی و مقاومت به طور جدی از سوی صهیونیست‌ها دنبال می‌شده اما در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین المللی چیزی جز شکست نصیب صهیونیست‌ها نشده است.

بر این اساس، جدای از اینکه تهدید به ترور رهبران حماس در خارج از سوی رژیم صهیونیستی می‌تواند تنها در عرصه نظری و جنگ روانی مطرح شده باشد، اما حتی در صورتی که این امر رخ دهد تغییری در معادلات ایجاد شده در تقابل محور مقاومت برابر رژیم صهیونیستی ایجاد نمی‌کند، چه آنکه موجب تقویت هر چه بیشتر مقاومت می‌شود.