شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر فرهنگ#استانی#فرهنگ و ارشاد#وزارت

همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار شد

همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار شد

همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین وزارت فرهنگ و مدیرکل‌های ستادی و استانی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی معاونت حقوقی،امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ، همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین وزارت فرهنگ و مدیرکل‌های ستادی و استانی در محل باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است.

در این همایش وزیر فرهنگ، معاون فرهنگی، معاون مطبوعاتی، معاون قرآن و عترت،معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون هنری، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها، رئیس سازمان سینمایی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های کشور، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به ایراد سخنرانی و گفت‌و‌گو با مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد در استان ها پرداختند.

در ابتدا سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ به عنوان متولی برگزاری این همایش توصیه هایی خطاب به مدیران کل استانی کرد.

سیدمحمد هاشمی، گفت: سرکشی‌های نوبه‌ای به موسسات فرهنگی در سراسر استان‌ها از سوی مدیران کل استانی به ویژه در شهرستان‌ها دنبال شود.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همکاری با ائمه جمعه استان‌ها، برگزاری دیدارها و نشست‌های صمیمانه با مدیران و مسئولان تأثیرگذار در استان‌ها با هدف بازگشایی گره‌های موجود در عرصه فرهنگ و هنر و توجه به جایگاه روابط عمومی در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها از ضروریات است.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی باید دارای نقش جریان‌سازی داشته باشد. روابط عمومی پرتال شخصی مدیران نیست بلکه باید افراد و کارشناسان مبرز داشته باشد تا بتوانند در این حوزه خبررسانی سریع و درست و در عین حال موثر داشته باشند.

وی در عین حال تصریح کرد: مسئول روابط عمومی در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به صورت مستمر فعال باشد و اخبار با ارزش در استان‌ها را به موقع و سریع اطلاع رسانی کند. روابط عمومی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند جریان جدید انقلابی را هدایت کنند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مدیران نباید درباره هر موضوعی بدون داشتن اطلاعات اظهار نظر کنند گفت: در طرح موضوعات در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه دقت نظر داشته باشید و به جا و درست گفت‌و‌گوی رسانه‌ای داشته باشید.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود برنامه نظارت میدانی از موسسات فرهنگی و هنری در استان‌ها، تعامل با هنرمندان استان‌ها، اقدامات اثربخش، ارزیابی نوین گزارش‌دهی و عدم اطلاع‌رسانی اقدامات صوری، توجه به جایگاه روابط عمومی و ... تاکید کرد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر توصیه‌های خود به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشتن سعه صدر، مقاومت و در عین حال دوری از هرگونه بد اخلاقی و تندی برشمرد.

وی در عین حال تصریح کرد: مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها لازم است تعاملات خود را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنظیم کنند و در این مسیر تعامل‌گر، شنوا، وقت‌گذار با هدف حل مشکلات پیش‌رو باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری در استان‌های مختلف وجود دارد، ادامه داد: تمام این ظرفیت‌ها می‌تواند به هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی کمک کند و در استان‌ها علاوه بر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت‌های فرهنگی دیگری وجود دارد که در راستای هم‌افزایی فرهنگی می‌توان از آن‌ها بهره برد.

هاشمی گفت: در این دولت باید از ظرفیت‌ها بهره کافی ببریم و آن ها را به اشتراک گذاشته و عملیاتی کنیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید دایره جبهه انقلابی را وسیع‌تر کنیم و ظرفیت‌های موجود را در این جبهه به کار بگیریم‌ تا خدمات و زیرساخت‌ها به اهل واقعی فرهنگ برسد. بنابراین باید همه با عزم راسخ وارد عمل شویم.

وی تصریح کرد: جبهه سازی به مشی و مرام انسان ها مرتبط است؛ به این معنا که فرد تلاش می کند خودش دیده نشود تا دیگران دیده شوند. ما آماده حمایت از جریان فرهنگی انقلاب هستیم و باید بهترین خادمان در این مسیر باشیم.

هاشمی با اشاره به مشی و ‌روحیه انقلابی وزیر و توجه به مبانی ارزشی انقلاب و باور جدی بر حرکت مردمی و استانی گفت: بنابراین بهترین فرصت دست داده تا ادارات کل استانی این امر را جدی بگیرند و بتوانند به تحول و ارتقای نقش تاثیرگذار خود توجه کنند.

انتهای پیام/