شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قالیباف

چرا قالیباف بعد از رسوایی ماجرای سیسمونی طلبکار است؟

اعتمادآنلاین|

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی نوشت:

به گزارش اصناف‌نیوز، آقای قالیباف بعد از گذشت بیش از ده روز از سفر دختر و خانمش برای خرید سیسمونی و … به ترکیه، در باره این سفر و واکنش‌های ابراز شده به آن، سخنانی گفته که شایسته تأمل است:

ایشان سعی بلیغ در عادی جلوه دادن سفر داشته است حال آن که وقتی دختر خانم در مرحله‌ای از بارداری بوده که مادرش باید برای مراقبت، ایشان را همراهی می‌کرده؛ طبعا سفر عادی نبوده و برای هدف مهمی مثل خرید سیسمونی یا … صورت گرفته است، بنا بر این نباید آن را یک سفر عادی قلمداد کرد.

در مورد کمیت خرید مدعی است عادی بوده و دروغ‌گویی شده در حالی که اگر همان موقع افشا شدن، خود ایشان با صراحت بیانیه می‌داد و ضمن ابراز ندامت و محکوم کردن سفر، کم و کیف قضیه را شرح می‌داد؛ فرصت قصه‌بافی، تخریب، هشتگ زدن و …را از دشمنان می‌گرفت نه این که بعد از ده روز به سخن آید!

گفته خیلی‌ها گفتند «سفر عادی و شخصی بوده، از بیت المال و با تشریفات و استفاده از پروتکل دولتی نبوده و …»، بله همین خیلی‌ها که خود برای تحصیل فرزندانشان مدارس اختصاصی و دانشگاه اختصاصی می‌سازند و …، هیچ‌گاه هم از مردم و صاحبان این کشور عذرخواهی نمی‌کنند؛

شما را هم از عذرخواهی صریح بازمی‌دارند و نمی‌خواهند بفهمند وقتی مردم در فقر و فاقه هستند و گرانی بیداد می‌کند و تحریم‌ها کمر اقتصاد کشور را شکسته و … و مسئولان مردم را به مقاومت و اشکنه خوردن و لنگ به کمر بستن و … برای به شکست کشاندن تحریم‌ها دعوت می‌کنند، چنین اقدامی از بزرگترین گناهان و حداقل همانند اقدام «عثمان بن حنیف» فرماندار صحابی حضرت امیر است که همه مختصات برشمرده شما را داشت و باید اقدامی عادی یا تخلفی کم اهمیت قلمداد می‌شد ولی علی(ع) آن را از بزرگترین تخلف‌ها شمرد و برای ابد عثمان را انگشت نمای خاص و عام کرد! آری اگر امروز هم شما به مانند «عثمان بن حنیف» توبیخ علی‌‌وار می‌شدید، طلبکار نمی‌گشتید و به جای استعفا و عذرخواهی آشکار و علنی و محکوم کردن فقط خود و خانواده‌، زمین و زمان را خطاکار نمی‌شمردی!

ایشان می‌گوید: «خصوصی‌ترین مسائل زندگی خانوادگی ما را که نزدیک‌ترین افراد به ما از آن خبر نداشتند را چگونه خبردار شدند. اطلاعات محرمانه چگونه در زمان اندک در اختیار آنها قرار داده شد؟»، آقای قالیباف وقتی مراکز قدرتمندی خصوصی‌ترین اطلاعات زندگی شما را آگاه می‌شوند و بر دایره می‌ریزند، تو خود حدیث مفصل بخوان که نسبت به مخالفان سیاسی و غیر سیاسی مظلوم که دستی در قدرت ندارند و صدایشان به جایی نمی‌رسد، چه پرونده‌سازی‌ها که نمی‌کنند! و این مصیبتی است که سال‌ها است فریاد می‌شود و گوشی شنوای آن نیست!

ایشان این واقعه را هزینه ایستادن در جهت خواست مردم و کار کردن برای مردم شمرده است؛ آقای قالیباف اولا شما و دیگر نمایندگان همچون رئیس جمهور حاصل انتخاب اقلیت مردم در غیبت اکثریت واجدان حق رأی هستید؛ ثانیا کسانی که علیه شما توطئه کرده‌اند طبیعتا باید در مصدر قدرت باشند و به اطلاعات و اسناد محرمانه و … دسترسی داشته باشند، آیا آنان هم از این که دولت و مجلس در راستای خواست مردم حرکت کنند، ناراحتند؟ ثالثا کدام کار شما برای مردم، دشمنان مردم را این گونه زخمی کرده است؟ مصوبه تغییر نکردن ساعت در سال آینده؟ رأی نیاوردن طرح شفافیت آراء نمایندگان؟ طرح صیانت فضای مجازی؟ عدم تصویب برجام؟  یا …؟

آقای قالیباف به جای این آسمان و ریسمان بافتن‌ها شجاعت داشته و به خطای خود و خانواده اعتراف کنید و به پیشگاه مردم پوزش برید و اگر شهامت استعفا ندارید، حداقل قول دهید دیگر خودتان و دیگران این خبط و خطاها را تکرار نمی‌کنید و به واقع در جهت خواست مردم که کاملا واضح و آشکار است، حرکت کنید. امروز مسأله مهم مردم امضای برجام، رفع تحریم‌ها، جذب سرمایه، شکستن کمر گرانی، نشان دادن طلایه‌های رشد اقتصادی و بازگرداندن کرامت خدشه‌دار شده مردم با رجوع دوباره به خواست و انتخاب آنان است این شما و این خواست مردم!