شهر خبر

نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی اعتقاد تمام کارشناسان اقتصادی است

نماینده مجلس: حذف ارز ترجیحی اعتقاد تمام کارشناسان اقتصادی است

جواد نصیرایی گفت: کارشناسان اقتصادی معتقد هستند این شیوه پرداختی موجود نمی‌تواند ادامه پیدا کند و به مصالح کشور و در واقع به منافع مردم آسیب می‌زند. اشکالات را باید گفت و برنامه را برای مردم دقیق توضیح داد.

«مجید نصیرایی»، نماینده مردم فردوس، طبس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حذف ارز ترجیحی و اهمیت ارز ترجیحی گفت: این ارز ترجیحی و این شیوه اصلاح پرداخت یک ضرورت و نیاز است. کارشناسان اقتصادی معتقد هستند این شیوه پرداختی موجود نمی‌تواند ادامه پیدا کند و به مصالح کشور و در واقع به منافع مردم آسیب می‌زند. این باید اصلاح شود. اصلِ این‌که باید اصلاح شود، کارشناسان ما تردید ندارند. دوستان ما معتقد هستند که باید این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد و افزود: اما شیوه اجرای این اصل و این ضرورت محل بحث است. معتقد هستیم که باید بیشتر با مردم صحبت شود  و مدیران اقتصادی دولت و سیاست گذاران این حوزه و کارشناسان این بخش را برای ملت به طور دقیق تبیین کنند. در چه اقلامی یارانه داشته‌ایم و در این اقلام امروز چه مشکلاتی داریم.  کدام آسیب‌ها مربوط به تامین ارز و کدام مربوط به نحوه توزیع بوده است.

نصیرائی تاکید کرد: حتما تامین خود این اقلام و مسائل داخلی و بین المللی حول محور آن باید درست تبیین شود. اشکالالات را باید گفت و برنامه را برای مردم دقیق توضیح داد. 

وی در رابطه با موضوع اختصاص کالا برگ نیز اظهار داشت: دوستان معتقدند که بخشی از این هزینه که برای دهکهای مختلف تفاوت دارد به صورت مستقیم و بخشی به صورت کالا برگ توزیع شود. آن هزینه‌ای که افزایش پیدا می‌کند به طور مستقیم به این دهک‌ها داده شود. در رسانه‌ها عددهایی را هم تعیین شده ظاهرا که بر عهده دولت است. 

نماینده طبس تصریح کرد: لازم است یادآوری شود که در نحوه مصرف باید مدیریت کرد،  حد مطلوب و سرانه مصرف ما باید مدیریت شود. تا دهک‌های پایین جامعه توانایی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/