شهرخبر

کدام مدل S22 Ultra سامسونگ برای عکاسی بهتر است؟

کدام مدل S22 Ultra سامسونگ برای عکاسی بهتر است؟

کدام مدل  S22 Ultra سامسونگ برای عکاسی بهتر است؟
در این گزارش به بررسی کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط گوشی S22 Ultra، با پردازنده‌های اسنپدراگون و اگزینوس می‌پردازیم.

به گزارش ثریا گوشی پرچمدار گلکسی S22 Ultra در دو مدل عرضه شده است. اولی با پردازنده Snapdragon و دومی با پردازنده Exynos روانه بازار شده است. در اینجا قصد داریم کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دو مدل را بررسی کنیم.

گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا بهترین دوربین گوشی در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. اما چنان که می‌دانید این گوشی در دو مدل با دو پردازنده متفاوت ارائه می‌شود. سوال این است که کدام یک از این پردازنده ها، گلکسی اس ۲۲ اولترا را به بهترین دوربین حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌کند.

در برخی از بازار‌ها از جمله ایالات متحده، گوشی S22 Ultra با پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 عرضه می‌شود، در حالی که بسیاری از نقاط جهان، از جمله بریتانیا و اروپا، یک تراشه متفاوت به نام Exynos 2200 که ساخت خود شرکت سامسونگ است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ممکن است فکر کنید که تفاوت در تراشه فقط باید بر سرعت پردازش تأثیر بگذارد، اما این طور نیست. حتی اگر سخت افزار دوربین دو گوشی کاملا یکسان باشند، تفاوت در پردازنده می‌تواند تفاوت چشمگیری در کیفیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری ایجاد کند.

در این مقایسه، تصمیم گرفتیم دقیقاً آزمایش کنیم که آیا تفاوت واقعاً قابل توجهی میان این دو پردازنده وجود دارد یا خیر. می‌خواهیم ببینیم عکس‌های گرفته شده با گوشی پرچمدار گلکسی اس ۲۲ اولترا در کدام مدل بهتر است.
عکاسی در طول روز

در حالی که عکس‌ها در طول روز در بیشتر مواقع بسیار شبیه به هم هستند، می‌توانید تفاوت‌هایی را مشاهده کنید. به عنوان مثال، در عکس اول، در تصاویر گرفته شده توسط مدل Exynos در سقف نویز کمی وجود دارد، در حالی که در مدل Snapdragon عکس‌ها کامل واضح هستند. رنگ‌ها نیز در عکس اگزینوس کم‌فروغ می‌شوند، در حالی که رنگ‌های پر جنب و جوش‌تری را با تراشه اسنپدراگون دریافت می‌کنید.

علاوه بر این، در عکس دوم توجه کنید که چگونه سایه‌ها در Exynos در مقایسه با Snapdragon بسیار تیره‌تر می‌شوند. این تفاوت‌ها بسیار ظریف هستند و شاید حتی به سختی متوجه آن‌ها شویم.

در نور کم، اختلاف باز هم بیشتر می‌شود. در عکس پایین، درست در مرکز جایی که آسمان شب دیده می‌شود، در عکس اگزینوس نویز زیادی دیده می‌شود در حالی که همان ناحیه در مدل اسنپدراگون کاملا یکدست است. در بقیه موارد تفاوت زیادی دیده نمی‌شود. اما اگر دقیق شویم در اسنپدراگون (دیوار‌های قرمز ساختمان در سمت چپ) رنگ‌های پویاتری دارند.

عکاسی با لنز‌های فوق عریض

دوربین‌های Ultra-Wide دارای ویژگی‌های رنگی مشابه با دوربین‌های اصلی هستند، به این معنی که ما نیز شاهد روند‌های مشابه هستیم. رنگ‌های گرفته شده با مدل Exynos کم فروغ‌تر هستند و در مقابل جزئیات در عکس‌های اسنپدراگون کمی واضح‌تر است. قطعاً به هیچ وجه تفاوت بزرگی نیست، اما به حال تفاوت‌های کوچکی وجود دارد.

قدرت بزرگنمایی

همان طور که می‌دانید، گوشی S22 Ultra احتمالاً دارای بهترین دوربین زوم کننده موجود در بازار در حال حاضر است.
ما با زوم ۱۰ برابری عکس‌برداری کردیم. کیفیت واقعاً چشمگیر به نظر می‌رسد و نتیجه چیزی است که نمی‌توانید در گوشی‌های دیگر ببینید. تفاوت بین این دو در اینجا بیشتر به نمایش رنگ خلاصه می‌شود. همان تونالیته‌های تیره‌تر که قبلا دیدیم در این عکس‌های Exynos نیز وجود دارد. این در حالی است که در مدل Snapdragon عکس‌های اشباع‌شده بهتری گرفته شده اند و این عکس‌ها بدون نیاز به ویرایش آماده اشتراک‌گذاری هستند. در مجموع باید گفت عکس‌های مدل اسنپدراگون کمی واضح‌تر هستند.

حالت پرتره

در این حالت قابلیت محوکردن یکسان است، اما تفاوت فاحشی در رنگ‌ها وجود دارد. در عکس اگزینوس که مشاهده می‌کنید، صورت رنگ‌پریده شده است و کل صحنه دارای این تونالیته‌های تقریباً افسرده کننده است که فاقد شادابی هستند. مدل اسنپدراگون تصویری پر جنب و جوش با کنتراست بسیار بیشتری دارد. می‌توان گفت در حالت پرتره برتری کامل با اسنپدارگون است.
به هر حال، به لطف دوربین‌های سامسونگ، در حالت پرتره، عملکرد فوق العاده‌ای در جدا کردن سوژه از پس زمینه ارائه شده است.

عکس‌های سلفی

در نهایت، وقتی صحبت از سلفی به میان می‌آید، تفاوت فاحشی نمی‌بینیم و در این مقایسه می‌توانیم نتیجه را برابر اعلام کنیم. هر دو گوشی از میدان دید وسیع‌تر برای عکس‌های گروهی یا نمای نزدیک برای گرفتن عکس‌های سلفی پشتیبانی می‌کنند.

نتیجه‌گیری

در پایان، اکثر افرادی که این عکس‌ها را به آن‌ها نشان دادیم، موافق بودند که مدل اسنپدراگون همان مدلی است که می‌خواهند سراغش بروند. ما مطمئناً می‌توانیم دلیل آن را ببینیم. اسنپدراگون دارای رنگ‌های اشباع‌تر و تندتر است، وضوح آن کمی بیشتر است، در حالی که عکس‌های مدل اگزینوس اغلب با ارائه رنگ‌های کم‌رنگ‌تر، تیره به نظر می‌رسند.
شاید باور نکنید که تغییر در پردازنده می‌تواند منجر به تغییرات بسیار بزرگی در کیفیت تصویر شود، اما اینطور است. گاهی اوقات این تفاوت ظریف است، در برخی مواقع بیشتر قابل توجه است، اما همیشه وجود دارد.
متأسفانه، سامسونگ به شما این امکان را نمی‌دهد که مدل دلخواه S22 Ultra را بخرید. در هر کشوری تنها یکی از این دو مدل موجود است. اگر در ایالات متحده هستید، فکر می‌کنیم خوش شانس هستید که دوربین باکیفیت‌تری دریافت می‌کنید. کاربران در بریتانیا و اروپا عکس‌هایی با تاثیرگذاری کمتر می‌گیرند و این برای آن‌ها منصفانه نیست، اما متأسفانه اکنون اوضاع اینگونه است.
در پایان، باید بگوییم که از نظر ما این تفاوت واقعاً آنقدر بزرگ نیست که تصمیم شما را برای خرید S22 Ultra کاملاً عوض کند، مدل اگزینوس همچنان دوربین کاملاً توانمندی را ارائه می‌کند. اما اگر برای یک دوربین واقعاً باورنکردنی ارزش قائل هستید، توصیه ما این است که هر طور شده یک مدل اسنپدراگون را تهیه کنید.

منبع: فرارو