شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایتخت#فلسطین#مسلمانان#نخست وزیر#قدس

در واکنش به ادعای نفتالی بنت درباره قدس اشغالی؛

نبیل ابوردینه:قدس متعلق به مسلمانان و پایتخت ابدی کشور فلسطین است

نبیل ابوردینه:قدس متعلق به مسلمانان و پایتخت ابدی کشور فلسطین است

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن رد ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره حاکمیت تل آویو بر قدس اشغالی، اظهارات بنت در این خصوص را نادرست و گمراه کننده خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به ادعای اخیر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه تمام تصمیم گیری های متعلق به قدس و مسجد الاقصی از جانب این رژیم اتخاذ می‌شود و حاکمیت این شهر بدون توجه به ملاحظات خارجی متعلق به تل آویو است، واکنش نشان داد.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان در این خصوص گفت: قطعنامه ۱۹۳۰ سازمان ملل تصریح می‌کند که مالکیت مسجد مبارک الاقصی، دیوار البراق (ندبه) و محوطه روبروی آن تنها متعلق به مسلمانان است.

وی افزود: بر اساس قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی، قدس شرقی با اماکن مقدس اسلامی و مسیحی‌اش، پایتخت ابدی کشور فلسطین است که آخرین مورد آن قطعنامه شماره ۲۳۳۴ است که تاکید می‌کند قدس شرقی بخشی جدایی‌ناپذیر اراضی اشغالی فلسطین بوده و همه اشکال شهرک سازی در تمام اراضی فلسطین غیرقانونی است.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد: هرگونه تلاش اسرائیل برای مشروعیت بخشیدن به اشغال اراضی کشور فلسطین از جمله قدس شرقی، تلاش‌های ناموفقی برای سرپوش گذاشتن بر دستاوردهای فلسطین است که با استواری فرزندان ملت ما و پایبندی آنها به مقدسات اسلامی و مسیحی به دست آمده است.

ابوردینه خاطرنشان کرد: تنها راه دستیابی به امنیت، صلح و ثبات در منطقه و جهان، به رسمیت شناختن حقوق مردم فلسطین و به رسمیت شناختن قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی است که بر ضرورت پایان دادن به اشغالگری و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ تأکید دارد.

این مقام ارشد فلسطینی در پایان در واکنش به اظهارات نفتالی بنت مبنی بر اینکه اسرائیل به همه ادیان احترام می‌گذارد، گفت: این اظهارات، گمراه‌کننده و نادرست است و تجاوزات مستمر به مسجد مبارک الاقصی و ایجاد محدودیت برای مسیحیان هنگام عبادت در کلیسای قیامت در اعیاد اخیر، گواه دروغین بودن ادعاهای بنت است.